بررسی اثربخشی و مقایسه موسیقی درمانی بر مبنای موسیقی ایرانی و شناخت درمانی روی کنترل خشم نوجوانان

عمر کیانی پور؛ احمد اعتمادی

دوره 3، شماره 10 ، تیر 1391، ، صفحه 117-135

https://doi.org/10.22054/qccpc.2012.6073

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی اثربخشی و مقایسه موسیقی درمانی و شناخت درمانی روی کنترل خشم در نوجوانان پسر بود. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون بود. از میان دانش آموزان پسر ناحیه دو شهرستان رباط کریم از طریق نمونه گیری در دسترس یک مدرسه انتخاب شد و با اجرای پرسشنامه خشم اسپیلبرگر 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه جایگزین ...  بیشتر

بررسی میانجی های درمانی و اثربخشی درمان پذیرش و تعهد در کاهش علائم اختلال اضطراب فراگیر

رضا مژدهی؛ احمد اعتمادی

دوره 2، شماره 7 ، مهر 1390، ، صفحه 1-30

https://doi.org/10.22054/qccpc.2011.5928

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی میانجی های درمانی و اثربخش درمان پذیرش و تعهد و ارائه ی راه حل هایی به منظور بهینه سازی شیوه های درمانی اختلال اضطراب فراگیر، انجام شد. نمونه ی پژوهش شامل پنج نفر بود که از نظر سن، جنس، سابقه ی ابتلا به بیماری و همبودی با افسردگی، متفاوت بودند و با استفاده از روش « نمونه گیری هدفمند» از بین 36 نفر عضو جامعه ...  بیشتر

مقایسه اثر بخشی مشاوره به شیوه آدلری و بازسازی شناختی مبتنی بر تمثیل،بر تاب آوری دانشجویان

حسین سلیمی بجستانی؛ احمد اعتمادی

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1389، ، صفحه 49-74

https://doi.org/10.22054/qccpc.2010.5866

چکیده
  زمینه: تاب آوری ظرفیت عبور از شرایط سخت و ترمیم خویش تن است که در همه سنین کاربرد دارد. این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی دو الگوی مشاور گروهی((آدلری))و ((بازسازی شناختی مبتنی بر تمثیل)) در افزایش تاب آوری دانشجویان (18 تا 24 ساله)) انجام شده است. روش: جامعه پژوهشی حاضر را دانشجویان پسر مراکز تربیت معلم تهران تشکیل می دهند که از بین آنها 45 نفر ...  بیشتر