اویسی کهخا، عاطفه (1396) بررسی نقش هوش هیجانی در ارتقاء سازگاری اجتماعی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل، هشتمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم اجتماعی – بهار 1396.
بهپژوه، احمد و عاشوری، محمد (1394). والدین و اختلال اضطرابی در کودکان. ماهنامه پیوند، 431، 12-17.
بیکزاد، جعفر؛ خدیوی، اسداله؛ حسینپورسنبلی، علیرضا و محمدنژاد اصل، راحله (1391). رابطه هوش هیجانی مدیران با خودکارآمدی و سلامت روانی آنان، فصلنامه آموزش و ارزشیابی، 5(19)، 27-34.
ربانی پارسا، محمدجواد (1396). اثربخشیمصاحبهی انگیزشی به شیوه گروهی، برکاهش خوردن هیجانی و کاهش اضطراب در افراد چاق؛ با توجه به نقش تعدیل گر تکانش گری، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
زاهد، عادل، رجبی، سعیدوامیدی، مسعود (1391). مقایسهسازگاریاجتماعی، هیجانی، تحصیلیویادگیریخودتنظیمیدر دانشآموزانباوبدونناتوانییادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 1(2)، 62-43.
حدادیکوهسار، علیاکبر؛ روشن، رسول و اصغرنژادفرید، علیاصغر (1386). بررسی مقایسهای رابطه هوش هیجانی با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیرشاهد. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 37(1)، 97-113.
حیدری، شعبان؛ مهدینژاد، گلین و لیانی، فاطمه (1393). نقش بهزیستی روانشناختی و هوش هیجانی در پیشبینی اضطراب امتحان دانشجویان. کنفرانس بینالمللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی.
دیر، عزت و بنی جمالی، شکوهالسادات (1388). بررسی سهم عوامل انگیزشی بر استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی در فرآیند یادگیری، فصلنامه مطالعات روانشناختی دانشگاه الزهرا. 5(3)، 35-24.
جباری، حسین (1381). بررسی ارتباط بین مؤلفههای یادگیری خود نظم داده شده با هوش. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 10(4)، 85-96.
سرگلزایی، محمدرضا؛ثمری، علیاکبر وکیخانی، علیاصغر (1382). رویکرد شناختیرفتاریوبرنامهریزیعصبی کلامیاضطرابامتحان.فصلنامهاصولبهداشتروانی، 5(17 و 18)، 34-47.
سیسیلیا، ایسائو و فرانز، پیترمن (2001). اختلالات اضطرابی در کودکان و نوجوانان. ترجمۀ مسعود براتیان (1384). تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
شیخالاسلامی، راضیه (1385). بررسی رابطه راهبردهای انگیزشی و هسته کنترل با پیشرفت تحصیلی با توجه به متغیرهای هوش، جنسیت و زمینه خانوادگی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم تربیتی شیراز.
صالحی نیا، علی (1396). بررسی رابطه هوش هیجانی و الگوهای ارتباطی خانواده با اضطراب ریاضی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر شیراز، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
صبحی قراملکی، ناصر (1391). پیشبینی انگیزه پیشرفت تحصیلی بر اساس هوش هیجانی دانشآموزان. مجله روانشناسی مدرسه، 1(3)، 49-62.
عسگری، پرویزو روشنی، خدیجه (1391). مقایسه هوش فرهنگی، هوش هیجانی، سازگاری فردی- اجتماعی دانشجویان زن و مرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. فصلنامه علمی پژوهشی زن و فرهنگ. 3(12)، 49-63.
کجباف، محمدباقر؛ مولوی، حسین و شیرازی تهرانی، حسین (1382). رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی. مجله پرستاری و مامایی جامعنگر، 22 (68)، 40-47.
گنجی، حمزه؛ میرهاشمی، مالک و ثابت، محسن (1385). هنجاریابی مقدماتی آزمون هوش هیجانی برادبری- گریور. مجله روانشناسی کاربردی، 1(2)، 23-35.
قاسمنژاد، مدینه و برخورداری، معصومه (1391). فراوانی اضطراب و ارتباط آن با افسردگی و سایر ویژگیهای فردی در دانشجویان پرستاری. فصلنامه تازههای علوم شناختی، 5 (1)، 27-33.
قاطعزاده، عبدالامیر (1384). رابطه بین شیوههای فرزندپروری والدین با رفتار سازشی دانشآموزان دختر پایههای سوم و چهارم ابتدایی شهرستان دشت آزادگان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
میکاییلی، فرزانهو مددیامامزاد، زهرا(1387).رابطههوشهیجانیاجتماعیوسازگاریاجتماعیدر دانشجویاندارایحکمانضباطیومقایسهآنبادانشجویانبدونحکم، فصلنامهعلمیپژوهشیتبریز، 3(11)، 47-61.
Adolph, K. E., & Berger, S. E. (2015). Physical and motor development. In M. H. Bornstein & M. E. Lamb (Eds.), Developmental science: An advanced textbook, (7th ed., pp. 261-333). New York: Psychology Press/Taylor & Francis.
Armstrong, A. R., Galligan, R. F., & Critchley, C. R. (2011). Emotional intelligence and psychological resilience to negative life events. Personality and Individual Differences, 51, 331-336.
Armstrong, E. N. (2015). Study on the relationship between emotional intelligence and mental illness stigma. Walden University, College of Social and Behavioral Sciences. Walden Dissertations and Doctoral Studies.
Bagby, R. M. (2010). An overview of the Alexithymia construct. In: The handbook of emotional intelligence, by Jossey Bass R, Bar On and Parker J D A (Eds) San Francisco.
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
Bandura, A. (2007). Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. (3th Ed.) Englewood cliffs. NJ: Prentice-Hall.
Bar-on, R. (2006). The Bar-on model of emotional-social intelligence (ESI). Psychotherapy, 18, 13-25.
Barton, S., Karner, C., Salih, F., Baldwin, D. S., & Edwards S. J. (2014). Clinical effectiveness of interventions for treatment-resistant anxiety in older people: a systematic review. Health Technology Assessment, 18(50), 21-86.
Effeney, G., Carroll, A., & Bahr, N. (2013). Self-regulated learning: Key strategies and their sources in a sample of adolescent males. Australian Journal of Educational & Developmental Psychology, 13, 58-74.
Elliot, A. J., & McGregor, H. (2001). A 2×2 achievement goal framework. Journal of Personality and Social Psychology, 80, 501-519.
Eybergen D. (2010). Negative thinking- and- test- anxiety- helping- students- manage- the fear- of- writing- tests.
Fellinger, J., Holzinger, D., & Pollard, R. (2012). Mental health of deaf people. The Lancet, 739, 1037-1044.
Ford, M. (1992). Motivating humans: Goals, emotions, and personal agency beliefs. Newbury Park, CA: Sage.
Goleman, D. (1995). Emotional intelligences: The theory in practice. New York: Basic Book.
Goleman, D. (1999). Beyond expertise: Working with emotional intelligence. Bloomsbury Publishing, London.
Hallahan, D. P., Kauffman, J. M., & Pullen, P. C. (2015). Exceptional learners: an introduction to special education (13th Ed). Published by Pearson Education, Inc.
Kirk, S., Gallagher, G., & Coleman, M. R. (2015). Educating Exceptional Children (14th Ed). Cengage Learning, Printed in the United States of America.
Kong, F., & Zhao, J. (2013). Affective mediators of the relationship between trait emotional intelligence andlife satisfactions in young adults. Personality and Individual Differences, 54(2), 197-201.
Liem, A. D., Lau, S., & Nie, Y. (2008). The role of self-efficacy, task value, and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship, and achievement outcome. Journal of Contemporary Educational Psychology, 33, 486-512.
Magnano, P., Craparo, G., & Paolillo, A. (2016). Resilience and emotional intelligence: which role in achievement motivation. International Journal of Psychological Research (INT.J.Psychological.Res), 9 (1), 9-20
Mikolajczak, M., & Luminet, O. (2008). Trait emotional intelligence and the cognitive appraisal of stressful events: An exploratory study. Personality and Individual Differences, 44(7), 1445-53.
Pintrich, P. R., Smith, D. A., Garcia, T., & Mc Keachie, W. (1991). A manual for the use of the motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ). University of Michigan, National Center for Research to Improve Postsecondary Teaching and Learning, Ann Arbor, MI.
Sadock, B. J., & Sadock, V. A. (2003). Synopsis of psychiatry Philadelphia: Lippincott williares & wilkins.
Salovey, P. (2012). Emotional intelligence meets traditional standards for intelligence. Intelligence.
Schunk, D. H. (1991). Self-efficacy and academic motivation. Educational Psychologist, 26, 207-231.
Schunk, D. H. (1991). Self-efficacy and academic motivation. Educational Psychologist, 26, 207-231.
Schunk, D. H. (1996). Goal and self-evaluative influences during childrens cognitive skill learning. American Educational Research Journal, 33, 359-382.
Tush, A., Wasilewski, S. H., & Wiltshire, E. (2015). Managing anxiety. Family Engagement Parent Workshop.
Verhoeven, M., Bogels., S. M., & van der Bruggen C. C. (2012). Unique roles of mothering and fathering in child anxiety; moderation by child’s age and gender. Journal of Child Family Study, 21, 331-343.
Weiner, B. A., & Carton, J. S. (2012). Avoidant coping: A mediator of maladaptive perfectionism and test anxiety. Journal of Personality and Individual Differences, 52, 632-636.
Ying Ge Jun-yu. H. Jay L. W. (2018). Evaluating Implicit Emotions of Chinese University Students With Different Levels of Social Adjustment: Implicit Measurement Based on the Go/No-go Association Task. Journal of SAGE, 11, 211- 224. FirstPublishedMay 23
Zeidner, M. (2014). Test anxiety. The state of the Art. Spiringer; 2014: 1-6.
Zimmerman, B. J., & Martinez-Pons, M. (1992). Perceptions of efficacy and strategy use in the self-regulation of learning. In D. H. Schunk & J. L. Meece (Eds.). Student perceptions in the classroom (PP. 185-207). Hillsdale, NJ: Erlbaum.