استوار، صغری. (۱۳۸۶). تبیین نقش واسطهگری توجه تمرکز بر خود و خودکارآمدی اجتماعی بر ارتباط بین هراس اجتماعی و سوگیری شناختی. پایاننامه دکتری روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شیراز.
بایلینگ، پیترجی؛ مک کب، رندیای؛ آنتونی، مارتین ام. (۱۳۸۹). گروه درمانگری شناختی رفتاری. ترجمه: محمد خدایاری و یاسمین عابدینی. تهران: دانشگاه تهران.
حیدریان فرد، زینب؛ بخشی پور، باب اله؛ فرامرزی، محبوبه. (۱۳۹۴). اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری گروهی بر اضطراب اجتماعی، خودکارآمدی اجتماعی و نشخوار فکری در دانشجویان با اختلال اضطراب اجتماعی. مطالعات روانشناسی بالینی، 6(۲)، ۱۵۱ ـ ۱۷۳.
خانجانی، زینب؛ مینا شیری، عبدالخالق؛ هاشمی نصرتآبادی، تورج؛ خسروجردی، محمد؛ موحدی، یزدان. (۱۳۹۱). بررسی پردازش اطلاعات تحریفشده مرتبط با خود و دیگری در اختلال فوبیای اجتماعی: سوگیری تعبیر منفی در هراس اجتماعی و افراد عادی. اندیشه و رفتار، ۷(۲۵)، ۸۲ ـ ۹۲.
خالدیان، محمد؛ سهرابی اسمرود، فرامرز؛ اصغری گنجی، عسگر؛ کرمی باغطیفونی، زهرا. (۱۳۹۶). مقایسه اثربخشی دو درمان گروهی شناختی ـ رفتاری و معنا درمانی گروهی بر کاهش افسردگی و افزایش امید به زندگی در سندرم آشیانه خالی. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، ۸(۲۹)، ۱۳۵ ـ ۱۶۴.
خلیلی طرقبه، صائمه؛ صالحی فدردی، جواد. (۱۳۹۱). رابطه سوگیری تفسیر و اضطراب اجتماعی در دانشجویان. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، ۶(۲۴)، ۴۹ ـ ۵۸.
رحمانیان، زاهده؛ میرزائیان، بهرام؛ حسنزاده، رمضان. (۱۳۹۰). اثربخشی درمانگری شناختی ـ رفتاری گروهی بر اضطراب اجتماعی دختران دانشآموز. دانشور پزشکی، ۱۸(۹۶)، ۱-۱۱.
داداش زاده، حسین؛ یزداندوست، رخساره؛ غرایی، بنفشه؛ اصغر نژاد فرید، علیاصغر. (۱۳۹۱). اثربخشی درمانگری شناختی رفتاری و مواجهه درمانگری بر میزان سوگیری تعبیر و ترس از ارزیابی منفی در اختلال اضطراب اجتماعی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ۱۸(۱)، ۴۰ ـ ۵۱.
دشت آبادی، قاسم. (۱۳۹۳). اثربخشی شیوه درمان شناختی رفتاری بر سوگیریهای تفسیر در دانشآموزان مضطرب اجتماعی در دوره اول متوسط شهر یزد. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
سادوک، بنیامین؛ سادوک، ویرجینیا. (۱۳۸۸). خلاصه روانپزشکی ـ علوم رفتاری. ترجمه پور افکاری. تهران: شهر آب.
سلاجقه، صادق؛ بخشانی، نورمحمد. (۱۳۹۳). اثربخشی ترکیب مواجهه درمانی گروهی و آموزش مهارتهای مقابله با استرس بر میزان اضطراب اجتماعی دانشجویان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، ۱۵(۲)، ۹۶ ـ ۱۰۴.
سیموس، گریگوری؛ هافمن، استفان جی (۱۳۹۴). درمان شناختی رفتاری اختلالهای اضطرابی کتابی برای متخصصان (چاپ اول). ترجمه اکرم خمسه. تهران: ارجمند.
شاره، حسین؛ روئین فرد، مهدی؛ حقی، الهام (۱۳۹۳). اثربخشی گروه درمانگری شناختی رفتاری همیبرگ ـ بکر بر بهبود اضطراب اجتماعی و انعطافپذیری شناختی دختران نوجوان. مجله دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، ۲۱(۲)، ۲۲۶ ـ ۲۴۰.
عطری فرد، مهدیه؛ شعیری، محمدرضا؛ رسولزاده طباطبائی، کاظم؛ جان بزرگی، مسعود: آزاد فلاح، پرویز؛ بانوپور، ابوالفضل. (۱۳۹۰). بررسی اثربخشی درمانگری شناختی ـ رفتاری مبتنی بر الگوی هافمن در کاهش نشانههای اختلال اضطراب اجتماعی. فرهنگ مشاوره و روان درمانگری، ۳(۹)، ۳۳-۵۱.
عریضی، حمیدرضا؛ دانشمندی، سعیده؛ عابدی، احمد. (۱۳۹۴). فرا تحلیل اثربخشی مداخلههای گروهی در اختلال اضطراب اجتماعی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، ۱۲(۴۶)، ۱۲۱ ـ ۱۳۹.
فروگات، وین. (۱۳۸۷). نترس (راهنمای غلبه بر اضطراب) چاپ دوم. ترجمه فیروز بخت. تهران: رسا.
گنجی، مهدی. (۱۳۹۲). آسیبشناسی روانی بر اساس DSM-5 (جلد ۱). تهران: ساوالان.
موتابی، فرشته،؛ فتی، لادن. (۱۳۹۴). راه و رسم درمانگری در نظریه شناختی رفتاری (چاپ چهارم). تهران: دانژه.
ملیانی، مهدیه؛ شعیری، محمدرضا؛ قائدی، غلامحسین؛ بختیاری، مریم؛ طاولی، آزاده. (۱۳۸۸). اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری گروهی مبتنی بر الگوی همیبرگ در کاهش نشانههای اضطراب اجتماعی. روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 15(1)، ۴۲ ـ ۴۹.
وکیلیان، سارا؛ قنبرآبادی، بهرام علی؛ طباطبائی، سید محمود. (۱۳۸۷). بررسی تأثیر افزودن آموزش مهارتهای اجتماعی بر گروهدرمانی شناختی رفتاری در درمان هراس اجتماعی دانشجویان. اصول بهداشت روانی، ۱۰(۲)، ۷۸ ـ ۹۷.
Alkozei, A., Cooper. P. J., & Creswell, C. (2014). Emotional reasoning and anxiety sensitivity: associations with social anxiety disorder in childhood. J Affect Disord, 219(28), 152-154.
Amir, A. T., Foa, E. B., & Coles, M. E. (1998). Negative Interpretation Bias in Social Phobia. Behaviour Research and Therapy, 36, 945-957.
Barlow, D. H., & Durand, V. M. (2011). Abnormal psychology:an integrative approach (6th Ed.). Belmont, CA: Wadsworth, Cengage Learning. P. 139.
Bar-Haim, Y., Dominique, L., Pergamin, L., Bakermans- Kranenburg, M. J., & van IJzendoorn, M. H. (2007). Threat related attentional bias in anxious and non-anxious individuals: A meta-analytic study. Psychological Bulletin, 133(1), 1–24.
Beidel, D. C., Turner, S. M., & young, J. (2006). social Effectiveness Therapy for children: Five years Later. Behavior Therapy, 37(4), 416- 425.
Bogel, S. M., Alden, L., Beidel, D. C., Pine, D. S., Clark, L. A., Stein, M. B., & Voncken, M. (2010). Social anxiety disorder: Questions and answers for the DSM-V. Depression and Anxiety, 27(2), 168-189.
Burack, J. A., Enns, J. T., & Fox, N. A. (2012). Cognitive neuroscience, development, and psychopathology: Typical and atypical developmental trajectories of attention. New York: Oxford University Press
Clark, D. A., & Beck, A. T. (2010). Cognitive Therapy of Anxiety Disorders. New York: Guilford Press.
Clark, D. M., & wells, A. (1995). A Cognitive model of social phobia in social phobia: diagnosis, assessment and treatment. New York: Guilford press.
Clark, D. M., Ehlers, A., Manus, F., Hackmann, A., Fennell, M., & Campell. H. (2003). cognitive therapy vs. Fluoxetine plus self exposure in the treatment of generalized social phobia: A randomized placebo controlled trial. Journal of consultiny and clinical psychology, 71(6), 1058-1067.
Connor, K. M., Davidson, J. R., Churchill, L. E., Sherweed, A., & Foa, E. B. (2000). Psychometric properties of the social phobia inventory (SPIN). Br J Psychiatry, 176(4), 379-386.
Dalrymple, K. L., & Zimmerman, M. (2011). Treatment seeking for social anxiety disorder in a general outpatient psychiatry setting. Psychiatry Res, 187(3), 375-381.
Ito, L. M,, Roso, M. C., Tiwari, S., Kendall, P.C., & Asbahr, F. R. (2008). Cognitive-behavioral therapy in social phobia. Correspondence, Fernando R Asbahr, Brazil. Rev Bras Psiquiatr, 30(2), 96-101.
Fedoroff, I. C., & Taylor, S. (2001). Pychological and pharmacological treatments of social phobia:Ameta analysis. Journal of clinical psychopharmacology, 21(3), 311-324.
Franklin, M. E., Huppert, J., Langer, R., Leiberg, S., & Fox, E. B. (2005). Interpretation bias: A comparison of treated social phobics, untreated social phobics and controls. Cognitive Therapy and Research, 29(3), 289-300.
Foa, E. B., Franklin, M. E., Perry, K. J., & Herbert, J. D. (1996). Cognitive biases in generalized social phobia. Journal of Abnormal Psychology, 105, 433-439.
Fujii, Y., Kitagawa, K., Shimizu, Y., Shimizu, N., Toyomaki, A., Hashimoto, N., Kako, Y., Tanaka, T., Asakura, S., Koyama, T., & Kusumi, I. (2013). Severity of generalized social anxiety disorder correlates with low executive Severity of generalized social anxiety disorder correlates with low executive. Journal of Neuroscience Letters, 543, 42-46.
George, L., & Stopa, L. (2007). Private and public self-awareness in social phobia anxiety. Journal of Behavior Therapy and Experimental psychology, 39(1), 57-72.
Hasanvand Amozade, M., Bagheri, A., & Shairi, M. R. (2010). Investigating Psychometric Properties of The Social Anxiety scale in non Clinical sampls. The 5Symposia of Iran Students Health Psychology. Research, 30, 202-313.
Hazlett-Stevens, H. (2008). Psychological approaches to generalized anxiety disorder: A clinician’s guide to assessment and treatment. New York: NY.
Heimberg, R. G., & Becker, R. E. (2002). Cognitive-behavioral group therapy for social phobia: Basic mechanisms and clinical strategies. 1th ed. New York: Guilford Press.
Heimberg, R. G., Brozovich, F. A., & Rapee, R. M. (2014). A cognitive-behavioral model of social anxiety disorder. In S. G. Hofmann, & P. M. DiBartolo (Eds.). Social anxiety: Clinical, developmental, and social perspectives (3rd edn., pp. 705–728). Waltham, MA: Academic Press. DOI: 10.1016/B978-0-12-394427-6.00024-
Hertel, P. T., Brozovich, F., Joormann, J., & Gotkib, I. H. (2008). Biases in interpretation and memory in generalized social phobia. Journal of Abnormal Psychology, 117, 287-288.
Hope, D. A., & Heimberg, R. G. (1988). Public and privare Self-consciounsness and social phobia. Journal of Personality Assessment, 52, 626-639.
Hofmann, S. G., Asnaani, A., Vonk, I. J. J., Sawyer, A. T., & Fang, A. (2012). The efficacy of cognitive behavioral therapy: A review of meta-analysis. Cognitive Therapy Research, 36(5), 427-440.DOI: 10.1007/s10608-012-9476-1
Ito, L. M,, Roso, M. C., Tiwari, S., Kendall, P. C., & Asbahr, F. R. (2008). Cognitive-behavioral therapy in social phobia. Correspondence, Fernando R Asbahr, Brazil. Rev Bras Psiquiatr, 30(2), 96-101.
Kimbrel, N.A., Nelson-Gray, R. O., & Mitchell, J. T. (2012). Bis, bas, and bias: the role of personality and cognitive bias in social anxiety. Pers Indiv Diff, 52(3), 395-400.
Laposa, J. M., & Rector, N. A. (2011). A prospective examination of predictors of post-event processing following videotaped exposures in group cognitive behavioural therapy for individuals with social phobia. Journal of Anxiety Disorders,25(4),568_573
Lievaart, D. M., van der Heiden, C., & Geraerts, E. G. (2013). Associations between Depressive Symptoms, Rumination, Overgeneral Autobiographical Memory and Interpretation Bias within a Clinically Depressed Sample. Journal of Psychology & Psychotherapy, S7(2013), 1–6. DOI: 10.4172/2161-0487.S7-004
Mcevoy, P. M., Mahoney, A., Perini, S. J., & Kingsep, p. (2009). changes In post – Event processing And Metacognition During cognitive Behavioral group therapy for social phobia. Journal of Anxiety Disorders, 23(5), 617 – 623.
Meltzer, H., Bebbington, P., Dennis, M. S., Jenkins, R., McManus, S., & Brugha, T. S. (2013). Feelings of loneliness among adults with men-tal disorder. Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, 48(1), 5–13.
McLean, C. P., Asnaani, A., Litz B. T., & Hofmann, S. G. (2011). Gender differences in anxiety disorders:prevalence, course of illness, comorbidity and burden of illness. J Psychiatr Res, 45(8), 1027–35.
Morrison, A. S., & Heimberg, R. G. (2013). Social anxiety and social anxiety disorder. Annual Review of Clinical Psychology, 9, 249–272.
DOI: 10.1146/annurev-clinpsy-050212-185631
Schleismann, K. D., & Gillis, J. M. (2011). The Treatment of Social Phobia in a Young Boy with Asperger's Disorder. Cognitive and Behavioral Practice, 18(4), 515_529
Stopa, L., & Clark, D. M. (2000). Social phobia and Interpretation of social evants. Behavior Research and Therap, 38(3), 273-283.
Tuschen-Caffier, B., Kühl, S., & Bender, G. (2011). Cognitive-evaluative features of childhood social anxiety in a performance task. Behav Ther Exp Psychiatr, 42(2), 233-239.
Vernon, M. (2001). Fifty years of research on the intelligence of deaf and hard of hearing children. Are view of literature and discussion of implications. J Deaf Stud Deaf Educ, 10(3), 225-231.
Voncken, M. J., Bogels, S. M., & de Vries, K. (2003). Interpretation and judgmental biases in social phobia. Behavior Research and Therapy, 41(12), 1481-1488.
WHO. (2013). Hearing losscontrol:Deafness and hearing loss; Contract No.: Document Number.
WHO. (2012). Communitybased rehabilitation: promoting ear and hearing care through CBR. 1 ed. Geneva: WHO Press.
Wilson, J. K., & Rapee, R. M. (2005). The interpretation of negative social events in social phobia: Changes during treatment and relationship to outcome. Behavior Research and Therapy, 43(3), 373-389.
Woud, M. L., & Becker, E. S. (2014). Editorial for the Special Issue on Cognitive Bias Modification Techniques: An Introduction to a Time Traveler’s Tale. Journal of Cognitive Therapy Research, 38(2), 83-88.DOI: 10.1007/s10608-014-9605-0.
Yuchen, M., Tudi. J., Chaohe, H., Lioing, S., Shang, D., binhu, H,. & huaz, H. (2011). Gebetic Mutations in non syndromic deafness Patients of Uyghur and han Chinese Ethnicities in Xinjiang China: A Comparativiue study. Journal Of Translationnal Medicin, 9,154.