روان شناسی
مدل علی اختلالات درونی و برونی سازی شده نوجوانان بر اساس تکانشگری با میانجی گری راهبردهای سازگارانه و ناسازگارانه تنظیم شناختی هیجان

سهیلا رجبی مرندیان؛ مرضیه طالب زاده شوشتری؛ حمداله جایروند

دوره 15، شماره 59 ، مهر 1403، ، صفحه 183-216

https://doi.org/10.22054/qccpc.2024.78841.3287

چکیده
  شیوع اختلالات درونی و برونی‌سازی شده در نوجوانان یکی از موارد جدی تهدیدکننده سلامت روان در جهان است. بنابراین هدف از انجام این پژوهش بررسی مدل علی اختلالات درونی و برونی‌سازی شده نوجوانان براساس تکانشگری با میانجیگری راهبردهای سازگارانه و ناسازگارانه تنظیم شناختی هیجان بود. روش پژوهش کمی و از نوع همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش ...  بیشتر

تاثیر آموزش تنظیم هیجان به روش گراس برتکانشگری دانشجویان سیگاری

محمد عسگری؛ اعظم متینی

دوره 11، شماره 42 ، تیر 1399، ، صفحه 205-230

https://doi.org/10.22054/qccpc.2020.45707.2197

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تعیین تاثیر آموزش تنظیم هیجان به روش گراس بر تکانشگری دانشجویان سیگاری بود. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و با استفاده از طرح گروه کنترل نامعادل انجام شد. برای این منطور، از بین 100 دانشجوی سیگاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان که به روش خود اظهاری و معرفی دوستان خود شناسایی شد، 30 نفر که در دسترس و حاضر به همکاری بودند، ...  بیشتر