اثربخشی آموزش فلسفه برای کودکان بر رشد اخلاقی دانش آموزان پسر پایه ششم دبستان

حمیده اعتصامی؛ عبدالله شفیع آبادی

دوره 13، شماره 52 ، دی 1401، ، صفحه 233-255

https://doi.org/10.22054/qccpc.2020.40874.2104

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش «فلسفه برای کودکان» بر رشد اخلاقی دانش‌آموزان پسر پایۀ ششم دبستان‌های منطقۀ شش آموزش و پرورش شهر تهران بود. روش پژوهش نیمه ‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون پس‌آزمون با گروه آزمایش و گواه و جامعه آماری شامل تمام دانش‌آموزان پسر پایه ششم منطقۀ ۶ آموزش و پرورش شهر تهران در مهر ماه سال ۱۳۹۶ بود. ...  بیشتر

اثربخشی آموزش تئاتر تعلیمی-تربیتی بر مسئولیت پذیری و رشد اخلاقی در دانش آموزان ابتدایی

رویا زارع؛ سمیه تکلوی؛ عذرا غفاری

دوره 13، شماره 50 ، تیر 1401، ، صفحه 201-224

https://doi.org/10.22054/qccpc.2022.64733.2825

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش تئاتر تعلیمی-تربیتی بر مسئولیت‌پذیری و رشد اخلاقی در دانش‌آموزان ابتدایی بود. طرح پژوهشی نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل نابرابر بود. جامعۀ آماری این پژوهش شامل تمامی دانش‌آموزان پایه پنجم و ششم ابتدایی شهر اردبیل در سال 1400-1399 بود. حجم نمونه شامل 32 نفر (16 نفر گروه آزمایش ...  بیشتر