اثربخشی آموزش تاب آوری بر استرس و سلامت روان مادران دارای فرزند کم توان ذهنی

طاهره حسینی قمی؛ زهرا جهان بخشی

دوره 12، شماره 46 ، تیر 1400، ، صفحه 205-228

https://doi.org/10.22054/qccpc.2020.50262.2327

چکیده
  مقدمه : استرس و مشکلات در زمینه سازگاری بخشی از مسائل خاتواده های دارای فرزند کم توان می باشد. یکی از راهبردهای مناسب برای ارتقای سلامت روان تاب آوری است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش تاب آوری بر استرس و سلامت روان مادران دارای فرزند کم توان ذهنی بوده است. روش : روش پژوهش طرح نیمه آزمایشی ، شامل پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل ...  بیشتر

نقش میانجی استرس کرونا در رابطه بین اعتیاد به اینترنت با تعارضات و خشونت زناشویی و خانوادگی

هادی سلیمی؛ کبری حاجیعلیزاده؛ مجتبی عامری سیاهویی؛ پریسا بهدوست

دوره 12، شماره 45 ، فروردین 1400، ، صفحه 95-116

https://doi.org/10.22054/qccpc.2020.53954.2480

چکیده
  کووید-19 شرایط استرس‌آوری ایجاد کرده و می‌تواند بر روابط زناشویی و خانوادگی اثر بگذارد. بنابراین پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش استرس کرونا در رابطه بین اعتیاد به اینترنت با تعارضات و خشونت زناشویی و خانوادگی انجام شد. روش پژوهش توصیفی و از نوع تحلیل مسیر بود. جامعه آماری شامل کلیه افراد ساکن شهر بندرعباس در سال 1399بودند که 421 نفر به‌صورت ...  بیشتر

اثربخشی آموزش مهارت های ویژه چندگانه بر کاهش استرس و افزایش شادکامی مادران دانش آموزان اتیسم

ابراهیم نعیمی؛ زهره تاجری

دوره 8، شماره 32 ، دی 1396، ، صفحه 17-37

https://doi.org/10.22054/qccpc.2018.9722.1607

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارت‌های ویژه چندگانه بر کاهش استرس و افزایش شادکامی مادران دانش‌آموزان اتیسم پسر بوده است. پژوهش حاضر از نوع مطالعات آزمایشی با طرح شبه‌آزمایشی و از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مادران دانش‌آموزان اتیسم پسر مدارس استثنایی منطقه ۵ تهران در سال ...  بیشتر