آقایوسفی، علیرضا؛ مهماننوازان، اشرف، و دهستانی، مهدی. (1394). اثربخشی آموزش خوددلگرمسازی شوناکر مبتنی بر نظریه آدلر بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در زنان سرپرست خانوار. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 2(2)، 15-1.
برجعلی، محمود؛ کولهمرز، محمدجواد؛ بختی، جواد، و عباسی، مسلم. (1393). اثربخشی آموزش دلگرمی مبتنی بر رویکرد آدلری بر بهبود بهزیستی هیجانی و اجتماعی دانشآموزان مدارس شبانهروزی. فصلنامه خانواده و پژوهش، 21، 99-84.
بیانی، علیاصغر؛ کوچکی، عاشورمحمد، و بیانی، علی. (1387). روایی و پایایی مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 14(2)، 20-14.
پیمانفر، الیکا؛ علیاکبریدهکردی، مهناز، و محتشمی، طیبه. (1391). مقایسه احساس تنهایی و احساس معنا در زندگی سالمندان با سطوح نگرش مذهبی متفاوت. روانشناسی و دین، 5(4)، 52-41.
جعفریشیرازی، فائزه. (1391). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر بالا بردن خودکارآمدی زنان سرپرست خانوار شهرداری شهر تهران در سال 90-80. پژوهشنامه زنان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 3(2)، 70-47.
خانجانی، مهدی؛ شهیدی، شهریار، فتحآبادی، جلیل؛ مظاهری، محمدعلی، و شکری، امید. (1393). ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف در دانشجویان دختر و پسر، مجله اندیشه و رفتار، 8(32)، 38-27.
دانهکار، معصومه؛ گلچین، ندا؛ ترخان، مرتضی، و دهستانی، مهدی. (1393). اثربخشی درمان میانفردی گروهی بر افسردگی و احساس تنهایی دانشجویان دختر افسرده. مطالعات روانشناختی، 10(1)، 71-56.
رحیمزاده، سوسن؛ بیات، مریم، و اناری، آسیه. (1388). احساس تنهایی و خوداثربخشی اجتماعی در نوجوانان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی-6(12)، 96-87.
سفیدی، فاطمه و فرزاد، ولیاله. (1388). رواسازی آزمون بهزیستی شناختی ریف در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مجله دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 16(1)، 66-70.
صفارینیا، مجید و مهماننوازان، اشرف. (1393). تأثیر آموزش خوددلگرمسازی بر ارتقاء مهارتهای جرأتورزی و خودکارآمدی عمومی زنان سرپرست خانوار. زن و جامعه، 5(4)، 130-107.
صیادیسرینی، مهوش؛ حجتخواه، سید محسن، و رشیدی، علیرضا. (1395). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر بهزیستی روانشناختی و احساس تنهایی زنان سالمند. مجله روانشناسی پیری، 2(1)، 71-61.
عسلیطالکویی، سکینه؛ سلیمیبجستانی، حسین، و شفیعآبادی، عبداله. (1392). اثربخشی آموزش خوددلگرمسازی بر کاهش اضطراب امتحان و کمالگرایی دانشآموزان دختر سال اول دبیرستان منطقهی 9 شهر تهران در سال 91. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 4(14)، 74-54.
عشورنژاد، فاطمه؛ کدیور، پروین، و حجازی، الهه. (1396). رابطه عاملیت، برنامهریزی و فرهنگ مدرسه با بهزیستی روانشناختی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان عادی و تیزهوش: تحلیل چندسطحی، فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 12(47) 106-79.
علیاکبریدهکردی، مهناز؛ علیپور، احمد و مهماننوازان، اشرف. (1395). اثربخشی آموزش خوددلگرمسازی بر بهزیستی اجتماعی و روانشناختی زنان معتاد. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 6(23)، 64-51.
کشتیدار، محمد؛ بهزادنیا، بهزاد، و ایمانپور، فهیمه. (1390). مقایسه نقش فوق برنامه ورزشی در استرس تحصیلی و بهزیستی ذهنی دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی. مطالعات مدیریت ورزشی، 17، 104-89.
کلانتری، عبدالحسین؛ حسینیزادهآرانی، سیدسعید؛ سخایی، ایوب، و امامعلیزاده، حسین. (1394). انزوا و سلامت: بررسی ارتباط میان انزوای اجتماعی و سلامت روان شهروندان 18+ سال تهرانی با عطف توجه به نقش میانجیگری حمایت اجتماعی. دوفصلنامه پژوهشهای جامعهشناسی معاصر، 4(6)، 116-89.
کلانترهرمزی، آتوسا و کانیسانانی، ئهوین. (1394). بررسی رابطه بین نگرش نوجوانان نسبت به پدر و احساس تنهایی. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 6(23)، 66-46.
هومن، حیدرعلی؛ حسن، احدی؛ سپاهمنصور، مژگان، و شیخی، منصور. (1389). مدلیابی احساس تنهایی بر پایه ساختار بهزیستی معنوی، خودکارآمدی و رضایت از زندگی. تحقیقات روانشناختی، 2(7)، 32-19.
Bahlmann,R. & Dinter, L,D. (2001). Encouraging self encouragement. An Effect study of the Encouragement Training Schoenaker- Concept. The Journal of IndividualPsychology,15(23), 273-288.
Bernerth, J. B., & Hirschfeld, R. R. (2016). The subjective well-being of group leaders as explained by the quality of leader–member exchange. The Leadership Quarterly, 27(4), 697-710.
Besharat MA, Etemadi Nia M, Farahani H. (2013). Anger and Major Depressive Disorder: The Mediating Role of Emotion Regulation and Anger Rumination. AsianJ Psychiatr, 6(1), 35- 41
Blalock, E (2008). First Step to success Benefits for teachers: Treatment fidelity andteachers’ belifs and behaviors about Encouragement. Doctoral Dissertation, university of New Mexico.
Boehm,J.K., Kubzansky, L.D. (2012). The heart's content: the association between positive psychological wellbeing and cardiovascular health, Psychology. Bull. 138(4), 655–691.
Carlson, C., Clemmer, F., Jennings, T., Thompson, C., & Page, L. J. (2007). Organizational development: 101 lessons from Star Wars. The Journal of Individual Psychology, 63(3), 424-439.
Caspaner, L. L., Fijaco De Milla, A. D. A., & Prins, L. H. (2010). Work Relations That Enhance the Weil -Being of Organizations and Individuals.The Journal of Individual Psychology, Vol. 62, No. 1, pp. 81 -84.
Doman, L. C., & Le Roux, A. (2012). The relationship between loneliness and psychological well-being among third-year students: a cross-cultural investigation. International Journal of Culture and Mental Health, 5(3), 153-168.
Eckstein, D., Belongia, M., & Elliott-Applegate, G. (2000). The four directions of encouragement within families. The Family Journal: Counseling and Therapy for Couples and Families, 8(4), 406-415.
Greaves, C.J., & Farbus, L. (2006). Effects of creative and social activity on the health and well-being of socially isolated older people: Outcomes from a multi-method observational study. Journal of the Royal Society for the Promotion of Health, 126(3), 134−142.
Guner-Kucukkaya, P., & Isik, I. (2010). Predictors of psychiatric symptom scores in a sample of Turkish high school students. Nursing and Health Sciences, 12(4), 429-436.
Guse, T., Vescovelli, F., & Croxford, S. A. (2017). Subjective Well-Being and Gratitude Among South African Adolescents: Exploring Gender and Cultural Differences. Youth & Society, 31, 1-25.
Hartz, L., & Thick, L. (2005). Art therapy strategies to raise self- esteem in female juvenile offenders: A comparison of art psychotherapy and art as therapy approaches. Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association, 22(2),
Jaaskela, P., Poikkeus, A. M., Vasalampi, K., Valleala, U. M., & Rasku-Puttonen, H. (2017). Assessing agency of university students: validation of the AUS Scale. Studies in Higher Education, 42(11), 2061-2079.
Lee, V., Cohen, S. R., Edgar, L., Laizner, A. M., & Gagnon, A. J. (2006). Meaningmaking intervention during breast or colorectal cancer treatment improves selfesteem, optimism, and self-efficacy. Social Science & Medicine, 62(12), 3133–3145.
Navarro,D., Montserrat,C., Malo,S., González, M., Casas,F.,& Crous,. (2017). Subjective well-being: What do adolescents say? Child & Family Social Work, 22, 175-184.
Nel, L. (2011). The Psychofertological Experiences Of Master s Degree Stuents In Professional Psychology Programms: An Interpretative Phenomenological Analysis. Thesis in fulfilment of the requirements for the degree. Department Of Psychology Faculty Of The Humanities: University Of The Free State Bloemfontein. 48- 84.
O’Brien, M. E. (2014). A middle-range theory of spiritual well-beingin illness. In O’Brien, M. E. (Ed.). (2014). Spirituality in nursing: Standing on holly ground, (Vol. 5). Burlington, MA: Jones & Bartlett Learning.
Ryff CD. (1989).Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well- being. Journal of Personality and Social Psychology. 57:1069-1081.
Ryff CD, Singer B. (1998). The contours of positive human health. PsychInqu; 9, 1–28.
Ryff, C.D., & Singer, B. (2006). Flourishing under fire: Resilience as a prototype of challenged thriving. In C.L.M. Keyes & J. Haidt (Eds.), Positive psychology and the life well-lived (pp. 15–36). Washington, DC: APA.
Russell, D., Peplau, L. A., & Cutrona, C. E. (1980). The revised UCLA loneliness scale: concurrent and discriminate validity evidence. Journal of Personality and Social Psychology, 39, 472-480.
Shankar, A., Rafnsson, S. B., & Steptoe, A. (2015). Longitudinal associations between social connections and subjective wellbeing in the English Longitudinal Study of Ageing. Psychology & health, 30(6), 686-698.
Vazquez C., Hervas G., Rahona J. J., & Gomez D. (2009). Psychological wellbeing and health. Contributions of positive psychology. Annuary of Clinicaland Health Psychology, 5, 15-27.
Watts, R, E. & Garza,Y. (2008). using children's Drawings to facilitate the acting "As If" technique. The Journal of individual psychology. 64(1),113-118.