آزادی، یدالله. (1394). مهارتهای زندگی راز موفقیت. تهران: آزما
اسلامی، محمدعلی؛ درتاج، فریبرز؛ سعدی پور، اسماعیل و دلاور، علی. (1395). مدل یابی علی اشتیاق تحصیلی بر مبنای منابع شخصی و منابع اجتماعی در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه امیرکبیر تهران. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 7(28)، 134-140
براتی بختیاری، سیامک. (١٣٧٥). بررسی رابطه ساده و چندگانه متغیرهای عزتنفس و خودکارآمدی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان سال سوم نظام جدید متوسط شهرستان اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد. چاپنشده. دانشگاه اهواز.
براری، محمد؛ اسماعیلی، حسن؛ کوثری، زهرا (١٣٩٦) ارتباط بین خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت ورزشی، مطالعات زنان، 2(٧)، ٤٥-٦١.
سلحشوری، فریده؛ قطنیان، سپیده. (١٣٩٤). ارتباط میان پرخاشگری، احساس خودکارآمدی و عملکرد ورزشی، نخستین همایش ملی دستاوردهای جدید علمی در توسعه ورزش و تربیتبدنی.
جان بزرگی، مسعود. (1387). بررسی رابطه میان انگیزه پیشرفت و خوشبینی. روانشناسی در تعامل با دین، 1(2)، 106.
عبدلی، بهروز؛ فارسی، علیرضا؛ علیخانی، علی و ملکشاهی، مریم. (١٣٩٣). ارتباط خودکارآمدی و هوش هیجانی با عملکرد مردان گلبالیست لیگ برتر. مطالعات روانشناسی ورزشی، ٢(٥)، ٩٤-١۰٣.
فلسفی نژاد، محمدرضا؛ عزیزی ابرقویی، محسن؛ ابراهیمی قوام، صغرا و درتاج، فریبرز. (1394). تدوین مدل علّی فرسودگی تحصیلی با توجّه به نقش واسطهای خودکارآمدی در دانشجویان دورهی کارشناسی. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 6(24)، 2-6
فولادیان، جواد؛ فارسی، علیرضا و عطارزاده حسینی، سید علیرضا (١٣٨٨). اعتبار و پایایی نسخه فارسی پرسشنامههای ادراک موفقیت کودکان و بزرگسالان. پژوهش در علوم ورزشی، ٢٣، ١۰٦-٩١.
فولاد چنگ، محبوبه. (١٣٨٢). بررسی باورهای خودکارآمدی دختران دانشآموز استان فارس و ارائه راهکارهای مناسب. به سفارش کارشناسی امور بانوان سازمان آموزشوپرورش فارس.
قدرت نما، اکبر؛ حیدری نژاد، صدیقه (١٣٩٢). رابطه انگیزه مشارکت ورزشی با میزان فعالیت بدنی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. مطالعات مدیریت ورزشی، ١٨(2)، ٢-١٨٩
اعرابیان، اقدس؛ خداپناهی، محمدکریم؛ حیدری، محمود؛ صالح صدق پور، بهرام. (١٣٨٣). بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی و سلامت روان و موفقیت تحصیلی دانش جویان. انجمن ایرانی روانشناسی، 8(4)، 360-371.
ملکی، بهنام و حسنی، محمود (١٣٩۰). بررسی رابطه عزتنفس و انگیزش پیشرفت در ورزشکاران موفق و ناموفق استان آذربایجان غربی. پژوهش در علوم توانبخشی، ٢(٤)، ٢٥-٤١.
منوچهری، جاسم؛ تجاری، فرشاد و سمیعی، سهیل. (١٣٩٥) مدل ساختاری ارتباط بین خودکارآمدی مربیان، خودکارآمدی جسمانی و لذتبخشی فعالیت بدنی دانشآموزان از درس تربیتبدنی. مدیریت ورزشی، 3(١)، ١۰٣-١٢۰.
وطنخواه، محمد و سامانی، سیامک (١٣٩٥). رابطه بین ابعاد کمالگرایی و هدفهای پیشرفت با نقش واسطهای انگیزه پیشرفت در ورزشکاران حرفهای. روشها و مدلهای روانشناختی، ٧(٢٤)، ١۰٣-١٢٦.
Allen, G. G., Tresure, D. C., & Balague, G. (2017). Achievement goals in sport: the development and validation of the perception of success Questionnaire. journal of sports science. 16, 337-347.
Edmonds, W. (2015). the Role of Collective Efficacy in Adventure Racing Teams, Small Group Research. Thousand Oaks, 40(2), 163-175.
Elliot, A. J. (1997). Integrating The classic and contemporary approaches to achievement motivation: A hierarchical model of approach and avoidance achievement goats. Educational psychologist, 34, 169-189
Feltz, D. L., Short, S. E., & Sullivan, P. J. (2015). Effects of self-efficacy on physical activity enjoyment in college-aged women. International Journal of Behavioral Medicine, 14(2), 92-96.
Jowett, S., & Ntoumanis, N. (2014). The Coach-Athlete Relationship Questionnaire (CART – Q): Development and initial validation. Scandinavian. Journal of Medicine and Science in Sports, 14, 245-257.
Karen, L., Rutler, B., & Smitt, H. (2014). The effects of gender of grade level on the motivational n of achievement. Journal of Family and Consumer Sciences Education, 23(2), 19-26.
Kalaja, S., Jaakkola, T., Liukkonen, J. & Watt, A. (2010). The role of gender, enjoyment, perceived competence, and fundamental movement skills as correlates of the physical activity engagement of finnish physical education students. Scandinavian Sport Studies Forum, 1, 69-87.
Kendzierski, D., & DeCarlo, K. J. (1991). Physical activity enjoyment scale: Two validation studies. Journal of sport and exercise psychology, 13(1), 50-64.
Lent, R. W., do Céu Taveira, M., Sheu, H. B., & Singley, D. (2009). Social cognitive predictors of academic adjustment and life satisfaction in Portuguese college students: A longitudinal analysis. Journal of Vocational Behavior, 74(2), 190-198.
Ruhland, D., Gold, M., & Feld, S. (1978). Role problems and the relationship of achievement motivation to scholastic performance. Journal of Educational Psychology, 70(6), 950-959.
Myers, N. D., Feltz, D. L., Maier, K. S., Wolfe, E. W., & Reckase, M. D. (2006). Athletes' evaluations of their head coach's coaching competency. Research quarterly for exercise and sport, 77(1), 111-121.
Macdonald, D. J. (2010). The role of enjoyment, motivational climate, and coach training in promoting the positive development of young athletes, A thesis submitted to the School of Kinesiology and Health Studies in conformity with the requirements for the degree of Doctor of Philosophy Queen’s University Kingston, Ontario, Canada. 88-93.
Malete, L. (2006). Goal Orientations, Sport Ability, Perceived Parental Influences and Youths' Enjoyment of Sport and Physical Activity in Botswana. International Journal of Applied Sports Sciences, 18(2), 89-107.
poul, S., Paull, G., Pensgaard, A., Hoegmo, P., & Riise, H. (2012). Coach-athlete relationship. In J. Taylor & G. Wilson (Eds.), Applying sport psychology. Champaign, IL: Human Kinetic. pp. 153-170.
Price, N., Morrison, N., & Arnold, S. (2010). Life out of the limelight: Understanding the non-sporting pursuits of elite athletes. The international journal of sport and society, 1(3), 69-79.
Heuzé, J. P., Bosselut, G., & Thomas, J. P. (2007). Should the coaches of elite female handball teams focus on collective efficacy or group cohesion?. The Sport Psychologist, 21(4), 383-399.
Scanlan, T. K., Carpenter, P. J., Lobel, M., & Simons, J. P. (1993). Sources of enjoyment for youth sport athletes. Pediatric exercise science, 5(3), 275-285.
Scanlan, T. K., Carpenter, P. J., Simons, J. P., Schmidt, G. W., & Keeler, B. (1993). An introduction to the sport commitment model. Journal of sport and exercise psychology, 15(1), 1-15.
Shaffer, D. R., & Wittes, E. (2006). Women’s precollege sports participation, enjoyment of sports, and self-esteem. Sex Roles, 55(3-4), 225-232.
Srivastava, S., McGonigal, K. M., Richards, J. M., Butler, E. A., & Gross, J. J. (2006). Optimism in close relationships: How seeing things in a positive light makes them so. Journal of personality and social psychology, 91(1), 143-153.