ارجمند، نورا و کاظمیان مقدم، کبری (1398). بررسی رابطه میان جو عاطفی خانواده و ادراک از محیط مدرسه با اشتیاق تحصیلی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر اهواز. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش، 16(4)، 159-143.
آزادیان بجنوردی، ماه؛ بختیارپور، سعید؛ مکوندی، بهنام و احتشامزاده، پروین (1398). بررسی نقش میانجیگری اضطراب پیشرفت تحصیلی در رابطه بین کنترل روانشناختی والدین و درگیری تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه. فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 10(40)، 132-113.
اصلاحی فرشمی، فاطمه؛ اصغرنژاد فرید، علی اصغر؛ ابوالعالی الحسینی، خدیجه و خلعتبری، جواد (1400). اثربخشی درمان ذهنآکاهی مبتنی بر استعارههای مثنوی معنوی بر ابعاد سرمایه روانشناختی در دانشجویان دختر افسرده. فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 12(46)، 204-171.
برجعلی، احمد (1397). الگوی تأثیر انگیزه تحصیلی با میانجیگری سرمایه روانشناختی بر موفقیت تحصیلی. فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 9(33)، 19-1.
بهاردی خسروشاهی، جعفر؛ هاشمی نصرتآباد، تورج و باباپور خیرالدین، جلیل (1391). رابطه سرمایه روانشناختی با سرمایه اجتماعی دانشجویان دانشگاه تبریز. مجله تخصصی پژوهش و سلامت مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت گناباد، 2(1)، 56-45.
بهمنی، مهسا و جهانبخشی، زهرا (1399). اثربخشی برنامه مداخلهای بازیدرمانی مبتنی بر رابطه والد-کودک بر بهبود کیفیت تعامل والد-کودک و کاهش پرخاشگری کودکان پیشدبستانی. فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 11(44)، 156-131.
جلاوند، مصطفی؛ لطفی کاشانی، فرح و وزیری، شهرام (1399). رابطهی نهایی خواهی گرایی و ذهن آگاهی با فرسودگی تحصیلی از طریق میانجیگری خویشتن پذیری غیرمشروط و سبکهای کنارآمدن در دانشآموزان پسر. مجله علوم روانشناختی، 19(86)، 264-245.
حاجی حسنی، مهرداد (۱۳۹۷). پیشبینی فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پزشکی دختر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر مبنای تمامیتخواهی و جو عاطفی خانواده در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 17(4)، 304-293.
حقیقی، جمال؛ شکرکن، حسین و موسوی شوشتری، مژگان (1381). بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با سازگاری دانشآموزان دختر پایه سوم مدارس راهنمایی اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 9(1 و 2)، 108-79.
دهقانی ناژوانی، علی و زارع پور، مریم (1395). رابطه جهتگیری هدف با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 16(25)، 218-210.
رجب پور، زهرا؛ فرمانی، سعید و امنی، حبیب (1391). تعلل ورزی-مفاهیم، علل، پیامدها و راه کارها. برخط دانش روانشناختی، 1(2)، 32-21.
سلطانی، زیبا؛ صادق محبوب، سمانه؛ قاسمی جوبنه، رضا و یوسفی، نجف (1395). نقش سرمایه روانشناختی در فرسودگی تحصیلی دانشجویان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9(2)، 162-156.
عبداللهآبادی، فهیمه؛ غفاری، مجید؛ نادری، حبیبالله. (1398). حمایت اجتماعی مرتبط با نقش، تعارضات نقش کار-خانواده-تحصیل و فرسودگی تحصیلی در زنان. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 10(40)، 155-182
عیسیزادگان، علی؛ میکائیلی منیع، فرزانه و مروئی میلان، فیروز (1393). رابطه بین امید، خوشبینی و معنای تحصیل با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره پیشدانشگاهی. روانشناسی مدرسه، 3(2)، 152-137.
فخاریان، جمیله؛ یعقوبی، ابوالقاسم؛ ضرغام حاجبی، مجید و محققی، حسین (1399). پیشبینی سرزندگی تحصیلی بر اساس جو عاطفی خانواده، درگیری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی. مجله دانشکده پزشکی، 63(2)، 2401-2391.
نامیان، سارا و حسینچاری، مسعود (1390). تبیین اهمالکاری تحصیلی دانشجویان بر اساس باورهای مذهبی و هسته کنترل. مطالعات روانشناسی تربیتی، 14(4)، 126-99.
ناهیدی، مسعود (1390). بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با شکلگیری ویژگیهای شخصیتی سخت رویی و خودشکوفایی نوجوانان. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
نوروزی، نسرین؛ محمدیپور، محمد و مهدیان، حسین (1400). رابطه جهتگیری هدف و اهمالکاری تحصیلی با فرسودگی تحصیلی با تأکید بر نقش میانجی خودتنظیمی تحصیلی در دانشجویان پرستاری. پژوهش پرستاری، 16(2)، 78-69.
Bekleyen, N. (2017). Understanding the Academic Procrastination Attitude of Language Learners in Turkish Universities. Educational Research and Reviews, 12 (3), 108-115.
Bouffard, T, & Etal. (1998). A developmental study of the relation between combined learning and performance goals and students’ self-regulated learning. British journal of Educational psychology, 68, 309-319.
Chun, H, & Dickson, G. (2011). A Psychological Model of Academic performance among Hispanics adolescents. Journal youth adolescents, 40, 1581-1594.
Coleman, J. S. (2018). Parents, their children, and schools. New York: Taylor & Francis.
Datu, J. A. D, & Valdez, J. P. M. (2016). Psychological capital predicts academic engagement and well-being in Filipino high school students. The Asia-Pacific Education Researcher, 25(3), 399-405.
Datu, J. A. D, King, R. B, & Valdez, J. P. M. (2018). Psychologicalcapital bolsters motivation, engagement, and achievement: Cross-sectional and longitudinal studies.The Journal of Positive Psychology,13(3), 260-270.
Dyck, K. T, Holtzman, S. (2013). Understanding humor styles and well-being: The importance of social relationships and gender. Personality and Individual Differences, 55(1), 53-58.
Fredericks, J. A, Blumenfeld, P. C, & Paris, A. H. (2004). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review ofEducational; Research, 74, 59109.
Green, J, Liem, G. A. D, Martin, A. J, Colmar, S, Marsh, H. W, & McInerney, D. (2012). Academic motivation, self-concept, engagement, and performance in high school: Key processes from a longitudinal perspective. Journal of adolescence, 35(5), 1111-1122.
Hoffman, R. L, Hudak-Rosander, C, Datta, J, Morris, J. B, & Kelz, R. R. (2014). Goal orientation in surgical residents: a study of the motivation behind learning. Journal Surg Rese,190(2), 451-6.
Honicke, T, & Broadbent, J. (2016). The influence of academic self-efficacy on academic performance: A systematic review. Educational Research Review,17, 63-84.
Hoover, E. (2005). Tomorrow I love ya! Chronicle of higher education. Psychometric characteristics of the revisedprocrastination, 52(16).
Isaksen, S. G. & Ekvall, G. (2010). Managing for innovation: The two faces of tension within creative climates. Creativity and Innovation Management, 19(2), 73-88.
Jafri, M. H. (2017). Understanding Influence of Psychological Capital on Student's Engagement and Academic Motivation. Pacific Business Review International, 10(6), 16-23.
Kaplan, A. & Flum, H. (2010). Achievement goal orientations and identity formation styles. Educational Research Review, 5, 50–67.
Kirikkanat, B, & Soyer, M. K. (2017). A Path Analysis Model Pertinent to ndergraduates’ Academic Success: Examining Academic Confidence, Psychological Capital and Academic Coping Factors. European Journal of Educational Research, 7(1), 133-150.
Klassen, R. M, Krawchuk, L. L, & Rajani, S. (2008). Academic procrastination of undergraduates: Low self-efficacy to selfregulate predicts higher levels of procrastination. Contemp Educ Psychol, 33(4), 915-31.
Kong, L.N, Yang, L, Pan, Y, Chen, SH. (2021). Proactive personality, professional self-efficacy and academic burnout in undergraduate nursing students in China. Journal of professional Nursing, 37(4), 690-695.
Kumar, R, & Lal, R. (2014). Study of Academic Achievement in Relation to Family Environment among Adolescents. Int J Indian Psychol, 2(1), 146- 55
Lane, J, Lane, A. M, & Kyprianou, A. (2004). Self-efficacy, self-esteem and their impact on academic performance. Social Behavior and Personality: an international journal,32(3), 247-256.
Lee, M. Y, & Lee, S. M. (2018). The effects of psychological maladjustments on predicting developmental trajectories of academic burnout. School Psychology International, 39(3), 217-233.
Ling-ping, ZW-xX, & Kai-feng, Q. (2013). Interaction Among Middle School Students' Academic Self-Efficacy: Procrastination and Burnout [J]. J Xihua Univ Philos Soc Sci, 2, 015.
Luo, Y, Wang, Z, Zhang, H, & Chen, A. (2016). The Influence of Family Socio-economic Status on Learning Burnout in Adolescents: Mediating and Moderating Effects. J Child Fam Stud, 25(7), 2111-9.
Luthans, F, & Youssef, C. (2004). Emerging positive organizational behaviour. J Manage, 33(1), 321-49.
Luthans, F, Avey, J. B, Avolio, B. J, & Peterson, S. J. (2010). The Development and resulting performance impact of Positive psychological capital. Human resource development quarterly, 21 (1), 41-65.
Luthans, F, Avolio, B. J, Avey, J. B, & Norman, S. M. (2007). Positive psychological capital: Measurement and relationship with performance and satisfaction. Personnel psychology,60(3), 541-572.
Luthans, F, Youssef, C, & Avolio, B. (2007). Psychological capital: Developing the human competitive edge. Oxford: Oxford University Press.
Moneta, G. B. (2011). Need for achievement, burnout, and intention to leave: Testing an occupational model in educational setting. Personality and individua l Differences, 50(2), 274-8.
Okoh, E.E. (2016). Family emotional climate, gender, age and level as correlates of academic performance among Undergraduates. Journal of Social Scienve and Humanities, 2(3), 1-6
Pala, A, Akyildiz, M, & Bagci, C. (2011). Academic procrastination behavior of pre-service teachers of Celal BayarUniversity. Procedia-social and Bihavioral sciences, 29, 1418-1425.
Payne, S. C, Youngcourt, S. S, & Beaubien, J. M. (2007). A meta-analytic examination of the goal orientation Nomological Net. J Appl Psychol, 92(1), 128-50.
Philippe, F. L, Lecours, S, & Beaulieu-Pelletier, G. (2009). Resilience and positive emotions: examining the role of emotional memories. J Pers, 77(1), 139-75.
Rigg, J, Day, J, & Adler, H. (2013). Emotional exhaustion in graduate students: The role of engagement, self-efficacy and social support. J Educ DevelopPsychol, 3(2),138.
Robbins, S, Millet, B, Caccioppe, R, & Waters- Marsh, T. (1998). Organizational behavior. 2nd ed. Australia: Prentice Hall.
Rotter, JB. (1996). The Rotter internal-external locus of control. Psychological Monographs, 6, 80:609.
Salmela- Aro, K & Naatanen, P, (2005). PPI-10: Nuorten kouluuupumus-menetelma, Adolescenta schoolburnout method, Helsinki,Finland, Edita.
Stallman, H. M, & Hurst, C. P. (2016). The university stress scale: measuring domains and extent of stress in university students. Aust. Psychol, 51, 128-134.
Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure. Psychological Bulletin, (133), 65-94.
Strunk, K. K, & Steele, M. R. (2011). Relative contributions of selfefficacy, self-regulation, and self-handicapping in predicting student procrastination. Psychol Rep, 109(3), 983-9.
Wang, Y, Gao, H, Sun, CH, Liu, J, & Fan, X. (2021). Academic procrastination in college students: The role of self-leadership. Personality and Individual Differences, 178, 110866.
Youssef, C. M, & Luthans, F. (2007). Positive organizational behavior in the workplace: The impact of hope, optimism, and resilience. Journal of management, 33(5), 774-800.
Urdan, T, & Schoenfelder, E. (2006). Classroom effects on student motivation: Goal structures, social relationships, and competence beliefs. Journal of School Psychology. 44, 331-349.