فرآیند مشاوره و درمان
اثربخشی مداخله مبتنی بر چشم‏انداز زمان بر رضایتمندی، پایستگی و احساس موفقیت تحصیلی دانش‏آموزان

مرضیه کرمی بروجنی؛ محمد ربیعی؛ رضوان صالحی؛ مهرداد حاج حسنی

دوره 15، شماره 58 ، تیر 1403، ، صفحه 123-154

https://doi.org/10.22054/qccpc.2023.73571.3113

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مبتنی بر چشم‌انداز زمان بر مولفه‏های رضایتمندی تحصیلی، پایستگی تحصیلی و احساس موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم انجام‌ شده است. جامعه‌ آماری این پژوهش شامل تمامی دانش-آموزان دختر مقطع متوسطه‌ دوم شهر خانمیرزا است. بدین منظور از بین مدارس دخترانه شهرستان خانمیرزا یک مدرسه و سپس یک ...  بیشتر

فرآیند مشاوره و درمان
جنبه‌های فیزیکی مهم یک مرکز مشاوره ایده‌آل از منظر مراجعان و روان شناسان و مقایسة آن‌ها باهم

زهره هاشمی نسب؛ آزاده عسکری

دوره 15، شماره 57 ، فروردین 1403، ، صفحه 59-84

https://doi.org/10.22054/qccpc.2024.72859.3091

چکیده
  مقدمه: ویژگی‌های محیطی یک فضای ارائه‌دهنده‌ی خدمات سلامت روان می‌تواند بر احساسات، رفتارها و افکار مراجعان و روان‌شناسان این خدمات تأثیر داشته باشند. هدف: تعیین مهم‌ترین جنبه‌های محیط فیزیکی اتاق درمان برای مراجعان و روان‌شناسان و مقایسة بین دیدگاه روان‌شناس و مراجع دررابطه‌با اهمیت جنبه‌های محیط فیزیکی اتاق درمان. روش: پژوهش ...  بیشتر