شیوا سخائی؛ عبدالله شفیع آبادی؛ کیومرث فرحبخش
دوره 5، شماره 20 ، دی 1393، ، صفحه 81-94
چکیده
پیشرفت در فنآوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزاری، تعاملات بین سازمانی و افراد را هر چه بیشتر تسهیل نموده و مفهوم کار را به معنای سنتی آن از نظر مکانی و زمانی تغییر دادهاست. یکی از این تغییرات، پیدایش الگوهای روش کار مبتنی بر رایانه، به نام دورکاری است. پژوهش حاضر به منظور بررسی رضایت شغلی و بهرهوری شغلی کارکنان دورکار و غیردورکار ...
بیشتر
پیشرفت در فنآوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزاری، تعاملات بین سازمانی و افراد را هر چه بیشتر تسهیل نموده و مفهوم کار را به معنای سنتی آن از نظر مکانی و زمانی تغییر دادهاست. یکی از این تغییرات، پیدایش الگوهای روش کار مبتنی بر رایانه، به نام دورکاری است. پژوهش حاضر به منظور بررسی رضایت شغلی و بهرهوری شغلی کارکنان دورکار و غیردورکار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت. روش پژوهش توصیفی و جامعه آماری این پژوهش کلیهی کارمندان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودند که از بین آنها به صورت تصادفی 240 نفر شامل 120 نفر کارمند دورکار و 120 نفر کارمند غیردورکار انتخاب شدند و پرسشنامههای رضایت شغلی دانت و پرسشنامه بهرهوری برگرفته از مدل هرسی و گلد اسمیت توسط آنها تکمیل گردید دادهها با استفاده از تحلیل تمییز تحلیل شد. نتایج این پژوهش نشان داد که تابع تمییز بدست آمده از قدرت تشخیصی مناسبی برای پیشبینی واریانس متغیر ملاک در دو گروه دورکار و غیر دورکار برخوردار است. همچنین میانگین رضایت شغلی و بهرهوری شغلی در دورکاران بیشتر از غیر دورکاران است.