احدی، حسن، بنی جمالی، شکوه السادات. (1387). بهداشت روانی عقبماندگی ذهنی. تهران: نشر نی.
انجمن روانشناسی امریکا. (2013). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی. ترجمهی یحیی سیدمحمدی (1393). تهران: نشر روان.
پیمان نیا، بهرام؛ پور شریفی، حمید؛ محمودعلیلو، مجید. (1392). تعیین اثربخشی گروهدرمانیگروهدرمانی مبتنی بر رابطه والد- کودک (CPRT) بر بهبود علائم اختلال سلوک در کودکان دبستانی شهر اهواز. مجله دستاوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روانشناختی). (2)، 160-141.
حاجی سیدرضی، حمیده؛ ازخوش، منوچهر؛ طهماسیان، کارینه؛ بیگلریان، مریم. (1391). معناداری اثربخشی آموزش والدین کودکان نافرمان بر روشهای فرزند پروری مادران و مشکلات رفتاری کودکان. فصلنامه خانواده پژوهی. (4)، 390-373.
چوپانی، موسی؛ نعیمی، ابراهیم؛ شریعتی، سیدصدرالدین (1394). بررسیاثربخشیبرنامۀآموزشیمبتنیبر8اصلتربیتی پیامبر) ص)بررشداجتماعیکودکان5تا6 سال. مجله فرهنگ مشاوره و رواندرمانیرواندرمانی. سال ششم (23)، 44-21.
رجب پور، مجتبی؛ مکوندحسینی، شاهرخ؛ رفیعی نیا، پروین. (1391). اثربخشی گروهدرمانی رابطه والد_کودک بر پرخاشگری کودکان پیشدبستانی. مجله روانشناسی بالینی. 1، (13)، 74-65.
شرودر، کارولین؛ گرودن، بتی. (2006). سنجش و درمان مشکلات دوران کودکی (ویراست دوم). ترجمه مهرداد فیروزبخت (1384). تهران: ارسباران.
کاکابرایی، کیوان. (1394). تأثیرآموزشحلمسئلهخانواده محوربرارتباطوالد- کودک دانش آموزاندورۀابتدایی. مجله فرهنگ مشاوره و رواندرمانی. سال هفتم (26)، 85-61.
کرمی، جهان گیر و ضابط، مریم. (1394). اثربخشی رابطه درمانی کودک_والد بر کاهش نشانگان اضطرابی کودکان پیشدبستانی. فصلنامه سلامت روانی کودک. ترجمهی مهدی قراچهداغی (1380). تهران: نشر پیکان.
لندرث، گری (2012). بازیدرمانی. ترجمهی فروزنده داورپناه (1390). تهران: رشد، چاپ دوم.
وارسته، مرضیه، اصلانی، خالد، امان الهی، عباس. (1395).اثربخشیآموزشبرنامهوالدگریمثبت برکیفیتتعاملوالد- کودک. مجله فرهنگ مشاوره و رواندرمانی. سال هفتم (28)، 201-183.
Achenbach, T. M. (1991). Manual for the Child Behavior Checklist/4-18 and 1991 profile. Burlington: University of Vermont, Department of Psychiatry.
Bratton, S. C. & Landreth, G. L. (1995). Filial therapy with single parents: Effects on parental acceptance, empathy, and stress. International Journal of play Therapy, 4(1),61-80.
Burchinal, L. Hawkes, G. & Gardner, B. (1957). The relationship between parentalacceptance and adjustment of children. Child Development, 28, 67-77.
Campbell, S. B, Shaw, D. S. & Gilliom, M. (2000). Early externalizing parental acceptance and adjustment of children. Child Development, 28, 67-78.
Chau, I. Y. & Landreth, G. L. (1997). Filial therapy with Chinese parent: Effect on parental emphatic interactions, parental acceptance of child parental stress. International Journal of play Therapy, 6(2), 75-92.
Conner, D. (2004). Aggression and antisocial behavior in children and adolescents: Research and Treatment. New York: The Guilford Press.
Eyberg, S. M. & Pincus, D. (1999). Eyberg Children Behavior Inventory and Sutter-Eyberg student Behavior Inventory: Professional Manual. Odessa, FL: psychological Assessment Resources.
Glover, G. J. Landreth, G. L. (2000). Filial therapy with Native Americans on the Flathead Reservation. International Journal of play Therapy, 38,581-586.
Guerney, B. J. R. (1964). Filial therapy: Description and rational. Journal of consulting psychology, 28, 304-310.
Guerney, L. F. (1980). Client-centered (non- directive) play therapy. Ln C. Schaefer & K. O”Connor (Eds). Handbook of play therapy (pp. 21-64). New York: Wiley.
Gulay, H.& Onder, A, (2011). Comparing parental acceptance: the rejection levels and peer relationship of Turkish preschool children. Procedia social and behavior sciences. 15, 1818-1823.
Harris, S. L. & Landreth, G. L. (1997). Filial therapy with incarcerated mothers: A five week model. International Journal of play therapy, 6, 53-73.
Hembree-Kigin, T. L. & McNeil, C. B. (1995). Parent-Child Interaction Therapy. New York: Plenum Press.
Hilpl, K. A. (2001). Facilitating healthy parenting attitudes behaviors among adolescents using filial therapy in high school curriculum. A thesis Doctor of Philosophy. University of North Texas.
Kale, A. L. & Landreth, G. (1999). Filial therapy with parents of children experiencing learning difficulties. International Journal of play therapy, 8(2), 35-56.
Kidron, M. & Landreth, G. (2010). Intensive child parent Relationship therapy with Israeli parents in Israel. International Journal of play therapy, 19(2), 64-78.
Landreth, G. & Bratton, S. (2006). Child-parent relationship therapy(CPRT): A 10 session filial therapy model. NEW YORK: Bruner Routhedge Publishing.
Landreth, G. L. & Lobaugh, A. (1998). Filial therapy with incarcerated fathers: Effects on parental acceptance of child, parental stress, and child adjustment. Journal of Counseling & Development, 76, 157-165.
Lee, M. & Landreth, G. L. (2003). Fiilial therapy with immigrant Korean parent in the United States.International Journal of play Therapy. 12(2), 67-85.
Mash, E. J. & Johnston, C. (1990).
Determinants of parenting stress: Illustrations from families of hyperactive children and families of physically.
Journal of Clinical Child Psychology,19, 313-328.
Moses, A. (2012). Child parent relationship therapy for parent of children with disruptive behavior. A thesis Doctor of Philosophy. Western Michigan University.
Norton, D, & Landreth, G. L. (1992). Filial therapy: An intervention for parents of children with chornic illness. International Journal of play Therapy, 1, 31-42.
Porter, B. (1954). Measurement of parental acceptance of children. Journal of Economics, 46, 176-182.
Rogers, A. Y. (1993). The assessment of variables related to the parenting behavior of mother with young children. Child and Youth Services Review, 15, 385-402.
Rohner, R. P. (1986). The warmth dimension: Foundations of parental acceptance–rejection theory. Storrs, CT: Rohner Research. (Original work published 1986). Sage Publications.
Rohner, R. P. (2004). The parental acceptance rejection syndrome university correlates of perceived rejection.Journal of American psychologist, 59, 827-840.
Rohner, R. P. & Khaleque, A. (2008).Relations between perceived partner and parental acceptance. In J. K. Quinn & I. G. Zambini (Eds.), Family relations: 21 century issues andchallenges (pp. 197 -187). New York: Nova Science Publishers, Inc. Perceived Tea and Parental.
Yuen, T. Landreth, G. L. & Baggerly, J. N. (2002). Filial therapy with immigrant Chinese families. International Journal of play Therapy, 11, 63-90.