ارجمندنیا، علیاکبری؛ عاشوری، محمد و جلیل آبکنار، سمیه. (1396). نگاهی جامع به برنامه فرزندپروری مثبت: اصول، اهداف، سطوح و محتوا، رویش روانشناسی. 6(2)، 52-35.
امیری، محسن؛ پورحسین، رضا؛ یوسفی افراشته، مجید؛ خانآبادی، مهدی و متولی پور، عباس (1394). تأثیر آموزش رفتاری والدین در کاهش تنیدگی و بهبود شیوههای والدگری مادران دارای کودکانی که مشکلات رفتاری برون سازی شده دارند، فصلنامه علمی پژوهشی علوم شناختی،14(53)،21-7.
آجیل چی، بیتا؛ برجعلی، احمد و جان بزرگی، مسعود (1390). اثربخشی آموزش مهارتهای والدگری در کاهش تنیدگی مادران، فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی،1(4)،17-1.
بهرامی، امیر (1395). تدوین الگوی بومی والدگری مثبت مبتنی بر شادی و تأثیر آموزش مبتنی بر این الگو بر شادی، سلامت روان، خودکارآمدی و رابطه والد-فرزندان دختران 12 تا 14 ساله شهر قم، رساله دکتری. دانشگاه اصفهان.
جلالی، محسن؛ پوراحمدی، الناز، جلیل باباپور، خیرالدین و شعیری، محمدرضا (1387). اثر آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر سلامت روانشناختی مادران کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای، فصلنامه خانواده پژوهی، 4،16، 45-32.
حاجی غلامی، ع.؛ علاقبند، م.(1392). تأثیر آموزش مهارت فرزندپروری بر نگرانی، اضطراب و باورهای خودکارآمد والدین، مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 21(2)،136-147.
صابری، جواد؛ بهرامی پور، منصوره؛ قمرانی، امیر و یارمحمدیان، احمد (1393). اثربخشی برنامه گروهی والدگری مثبت بر کاهش استرس والدگری مادران دارای کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی،2، 77-69.
طالعی، علی؛ طهماسیان، کارینه و وفایی، نرگس (1390). اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر خوداثرمندی والدینی مادران، فصلنامه خانواده پژوهی،27، 322-311.
عاشوری، محمد؛ افروز، غلامعلی؛ ارجمندنیا، علیاکبر؛ پورمحمدرضای تجریشی، معصومه و ورغباری بناب، باقر (1394). اثربخشی برنامه والدگری مثبت بر خودکارآمدی والدینی و تعامل مادر-کودک دارای کمتوان هوشی، مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 23(5)،500-489.
عراقی، یحیی (1396). بررسی کیفیت رابطه والد فرزندی در دو گروه از دانش آموزان پسر پرخاشگر و غیر پرخاشگر. مطالعات روانشناختی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا، 4(4)، 113- 129.
ناظمیان، ع.؛ شمس، ز. (1395). بررسی اثربخشی آموزش گروهی والدین مبتنی بر فرزندپروری مثبت با توجه به فرهنگ ایرانی بر پیشرفت تحصیلی و ارتباط مادر-کودک، مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سال 59، 2(3)،124-131.
وارسته، مرضیه؛ اصلانی، خالد و امان الهی، عباس (1395). اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر کیفیت تعامل والد-کودک، فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 7(28)،201-183.
هژبرخواه، امالبنین؛ قهاری، شهربانو؛ معماریان، نادره و لطفی، مژگان (1402). مقایسه رابطه والد - فرزندی، سبکهای هویت و شفقت به خود نوجوانان خانوادههای تک فرزند و چند فرزند. رویش روانشناسی، ۱۲ (۱)، ۱-۱۰
References
Brown, F.L., Whittingham, K., Boyd, R. N., McKinlay, L., & Sofronoff, K. (2015). Does Stepping Stones Triple P Plus Acceptance and Commitment Therapy Improve Parent, Couple, and Family Adjustment Following Pediatric Acquired Brain Injury? A Randomised Controlled Trial. Behaviour Research and Therapy, 73, 58-66.
Dekovic, E. (2003). Parent-adolescent Conflict; Possible Determinant and Consequence. International journal of behavioral development, 23(4), 977-1000.
Hair, E. C., & et al (2003). Psychometric Analyses of the Parent-Adolescent Relationship Scale in the National Longitudinal Survey of Youth. Parent Youth Relationships, 1, 1-31.
Kim, D. H., & Schneider, B. (2005). Alignment of Parental Support in Adolescents' Transition to Postsecondary Education Author(s). Social Forces, 84(2), 1181-1206.
Ohannessian, C. M. (2012). Discrepancies in Adolescents' and Their Mothers' Perceptions of the Family and Adolescent Externalizing Problems. Family Science, 3, 135-140.
Perez, J. K., Cumsille, P., & Martinez, M. L. (2016). Agreement Between Parent and Adolescent Autonomy Expectations and Its Relationship to Adolescent Adjustment. Journal of Adolescence, 53,10-15.
Sanders, M. R, Markie-Dadds, C., Turner, K. (2003). Das Triple P Elternarbeitsbuch. Der Ratgeber zur positiven Erziehung mit praktischen bungen. (Every Parent's Self-help Workbook) [http://www.triplep.de]. Münster: PAG.
Sanders, MR. (2012). Development, Evaluation, and Multinational Dissemination of the Triple P-Positive Parenting Program. Annual Review of Clinical Psychology, 8: 345-379.
Wallenius, M., Rimpela, A., Punamaki, R. L., & Lintonen, T. (2009). Digital Game Playing Motives Among Adolescents: Relations to Parent–child Communication, School Performance, Sleeping Habits, and Perceived Health. Journal of Applied Developmental Psychology, 30, 463–474.
Withers, M. C., Cooper, A., Rayburn, A. D., & McWey, M. (2016). Parent-adolescent Relationship Quality as a link in Adolescent and Maternal Depression. Marriage and Children and Youth Services Review, 70, 309–314.
Zablotsky, B., Bradshaw, C., & Stuart, E. (2013). The association between mental health, stress, and coping supports in mothers of children with autism spectrum disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 43 (6),1380-1393.