-اعرابیان، اقدس، خداپناهی، محمد کریم، حیدری، محمود و صالح صدق پور، بهرام. (1383). بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی بر سلامت روانی و مقعیت تحصیلی دانشجویان. مجله روانشناسی، دوره8 ،شماره4، صص371-360.
-بختیاری براتی، سیامک. (1376). بررسی رابطه ساده و چندگانه متغیرهای خود اثربخش، عزت نفـس و
خودیابی با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان سال سوم نظام جدیـد شـهر اهـواز. پایـان نامـه
کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
-جاماسیان مبارکه، آزیتا. دوکانه ای فرد، فریده. (1396). «اثربخشی واقعیتدرمانی گروهی بر افزایش تاب آوری، امید به زندگی و بهبود کیفیت زندگی زنان نابارور مرکز ناباروری صارم»، فرهنگ مشاوره و روان درمانی. سال 8، شماره29، صص 262-237.
-حیدریی، علیرضا. مشاک، رویا. درویشی، حشمت اله. (1388). «مقایسه خوداثربخشی، احساس تنهایی، ترس از موفقیت و رضایتمندی از زندگی دانشجویان معلول جسمی و عادی دانشگاه آزاد اسلامی شهر اهواز»، یافته های نو در روان شناسی، دوره4، شماره 10، صص26-7.
-خسروی، صدالله. صادقی،مجید. یابنده، محمدرضا. (1392). «کفایت روانسنجی مقیاس شفقت خود( (SCS»،روشها و مدلهای روانشناختی، دوره 3، شماره13، صص59-47.
-دهستانی، مهدی. (1393). «بررسی اثربخشی امیددرمانی گروهی بر کیفیت زندگی اعضای خانواده بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا»، فصلنامه علمی – پژوهشی خانواده پژوهی، دوره10، شماره3.
-رضایی، زهرا. (1391). بررسی رابطه احساس انسجام روانی و تمایزیافتگی با شادکامی و کیفیت زندگی در زنان معلم شهر مشهد. پایـان نامـه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
-سعیدی، ضحی. قربانی، نیما. سرافراز،مهدی رضا. شریفیان، محمد حسین. (1391). رابطهی شفقت خود، ارزش خود و تنظیم هیجانات خودآگاه. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، دوره 6، شماره 3.
-شارف، ریچارد. (2009). نظریه های روان درمانی و مشاوره. مترجم مهرداد فیروزبخت، تهران، نشر رسا.
-عزیزی، حمید. (1390). «بررسی اثربخشی مشاوره گروهی آدلری بر خودکارآمدی و خودپنداره دانشجویان پسر دانشگاه دولتی بجنورد»، پایان نامه ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
-دلیر عبدی نیا، محمد. (1377). بررسی روابط خودکارآمـدی، جهـت گیـری هـای هـدفی، یـادگیری خودگردان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سـوم راهنمـایی در تهـران. پایـان نامـه کارشناسـی
ارشد. دانشگاه تهران
-علیزاده، حمید. نصیری فرد، نفیسه.کرمی، ابوالفضل. (1389). «تاثیر آموزش دلگرمی مبتنی بر رویکرد آدلر بر روی خودکارآمدی و عزت نفس دختران نوجوان»، مطالعات زنان، 4، صص168-143.
-لطفینیا، حسین. محب، نعیمه. عبدلی، عیس. (1392). «رابطه خودکارآمدی و سلامت عمومی با کارکرد خانواده در دانشآموزان پسر اول متوسطه ناحیه 4تبریز». فصلنامه آموزش و ارزشیابی. سال 6، شماره 23،صص54-41.
-میرهاشمی، مالک. نجفی، فاطمه. (1393). « اثر بخشی درمان راه حل مدار بر تاب آوری و احساس انسجام بیماران مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)»، مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی،دوره24،شماره3، صص 181-175.
-نعیمی، ابراهیم. آشفته، سید محمدحسین. طالبی، ریحانه. (1394). «بررسی رابطه خودکارآمدی تحصیلی با همایندی ادراک از خود و تفکر انتقادی در دانشآموزان».فرهنگ مشاوره و روان درمانی. سال 7، شماره26، صص 44-27.
-یزدانی، محمد رسول. مومنی، خدامراد. (1395). «نقش سبک زندگی و تاب آوری در پیش بینی سلامت روان و خود شفقت ورزی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در سال 1393»، مجله تحقیقات بالینی در علوم پیراپزشکی،سال 5، شماره 2.
-Antonovsky A. (1993).The structure and properties of the sense of coherence scale. Soc Sci Med;36(6):725-33.
-Bandura,A. & Locke, E.A.(2003). Negative Self- efficacy and goal revisited. Journal of Applied psychology. 88, 1, 87- 89.
-Breines, J. G., & Chen, S. (2012). Self-compassion increases selfimprovement motivation. Personality and Social Psychology Bulletin, 38(9), 1133–1143.
-Brown, R. L., & Turner, R. J. (2010). Physical disability and depression. Journal of Aging and Health. 22(7), 977- 1000
-Chan JY, Chan F, Ditchman N, Phillips B, Chou CC. (2013). Evaluating Snyder's hope theory as a motivational model of participation and life satisfaction for individuals with spinal cord injury: A path analysis. Rehabilitation Research, Policy, and Education, 27(3):171-185.
-Conner, M. (2015). Self-efficacy, stress, and social support in retention of student registered nurse anesthetists. AANA journal, 83(2), 133-138.
-Eriksson M, Lindstrom B. (2005) Validity of Antonovsky sense of coherence scale: a systematic review. J Epidemiol Community Health;59(6):460-6.
-Evans T. (2005). The Tools of Encouragement. The International child & Youth Care Network.
-Honey A, Honey V, Llewellyn G & Kariuki M. (2010). Mental Health and Disability. In: International Encyclopedia of Rehabilitation. Australia: University of Sydney.
- Langeland E, Wahl AK. (2009). The impact of social support on mental health service users' sense of coherence: a longitudinal panel survey. Int J Nurs Stud..; 46, 830-837.
-Lindblad, C., K. Sandelin, L. M. Petersson, C. Rohani, and A. Langius Eklöf. (2016). “Stability of the 13-Item Sense of Coherence (SOC) Scale: A Longitudinal Prospective Study in Women Treated for Breast Cancer.” Quality of Life Research 25 (3): 753–760. doi:10.1007/s11136-015-1114-4.
-Mahammadzadeh A, Poursharifi H & Alipour A. Validation of Sense of Coherence (SOC) 13-
item scale in Iranian sample. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2010; 5: 1451–5.
-Mosewich, A., Kowalski, K., Sabiston, C., Sedgwick, W., & Tracy, J. (2011). Self- compassion :A potential resource for young women athletes. Journal of Sport & Exercise Psychology, 33, 103-123.
-Müller J, Hess J, Hager A. (2014). Sense of coherence, rather than exercise capacity, is the stronger predictor to obtain health-related quality of life in adults with congenital heart disease. Eur J Prev Cardiology. 21(8):949-55.
-Neely, M. E., Schallert, D. L., Mohammed, S. S., Roberts, R. M., & Chen,Y. (2009). Self-kindness when facing stress: the role of self-compassion, goal regulation, and support in college students well-being. Motivation and Emotion, 33, 88–97.
-Neff, K. D.(2003).Self-compassion: An alternative conceptualization of a healthy attitude toward oneself. Self and Identity,2(2), 85-101..
-Neff, K. D., Hseih, Y., & Dejitthirat, K. (2005). Self-compassion, achievement goals, and coping with academic failure. Self and Identity, 4, 263–287.
-Neff, K. D.(2008). Self-compassion: Moving beyond the pitfalls of a separate self-concept. In J. Bauer, & H. Wayment (Eds), Transcending self-interest: Psychological explorations of the quiet ego (pp.95-105). Washington, DC: APA Books.
-Neff, K. D. (2011). Self-compassion, Self-esteem and well being. Social and Personality Psychology Compass, 5, 1-11.
-Raes, F., Pommier, E., Neff, K. D & Gucht, D.V. (2011). Construction and factorial validation of a short form of the self compassion scale. Clinical psychology and psychotherapy, 18, 250-255.
-Seligman ME, Csikszentmihalyi M. ( 2000). Positive psychology. An introduction. Am Psychol; 55(1): 5-14.
-Sherer, M., Maddux, J. E., Mercandante, B., Prentice- Dunn, S., Jacobs, B., & Rogers, R.W. (1982). The selfefficacy scales: Costruction and validation. Psychological Reports, 51,
-Smedema, S. M., Pfaller, J., Moser, E., Tu, W. M., & Chan, F. (2013). Measurement structure of the trait hope scale in persons with spinal cord injury: A confirmatory factor analysis. Rehabilitation Research, Policy, and Education, 27, 206–212.
-Smeets, E., Neff, K., Alberts, H., & Peters, M. (2014). Meeting suffering with kindness: effects of a brief self-compassion intervention for female college students. Journal of Clinical Psychology.
-Tyszka AC, Farber RS. (2010). Exploring the relation of health-promoting behaviors to role participation and health-related quality of life in women with multiple sclerosis: a pilot study. Am J Occup Ther ;64:650-59.
-Watts, R, E. & Garza, Y. (2008). using children's Drawings to facilitate the acting "As If" technique. The Journal of individual psychology. 64(1):113-118.
-Wain Wright NWJ. Surtees G, Welch AA, Luben RN, Khaw KT, Bingham SA. (2008) Health life style choices: could sense of coherence aid health promotion. J Epidemiol Commun Health;61:871-76.
-Wijesuriya N, Tran Y, Middleton J, Craig A. Impact of fatigue on the health-related quality of life in persons with spinal cord injury Arch Phys Med Rehabil. 2012; 93: 319-24.
-Zeller, M., Yuval, K., Nitzan-Assayag, Y., & Bernstein, A. (2014). Self-compassion in recovery following potentially traumatic stress: longitudinal study of at-risk youth. Journal of abnormal child psychology. Published online: 20 september 2014