احیاکننده، منیژه و راضیه شیخالاسلامی. (1393). نقش سبکهای هویت و معنای زندگی در بهداشت روانی دانشجویان دختر. روانشناسی کاربردی، 3(31)، 137-117.
برزگربفرویی، کاظم؛ میرجلالی، مرضیه و شیرجهانی، اعظم. (1394). نقش بازیهای حرکتی، نقاشی و موسیقی در کاهش مشکلات رفتاری-تحصیلی کودکان دارای مشکلات یادگیری. تعلیم و تربیت استثنایی، 15(7)، 62-52.
ترخان، مرتضی و آقایوسفی، علیرضا. (1390). نظریههای مشاوره و رواندرمانی، تهران: انتشارات دانشگاه پیامنور.
پارسافر، سارا؛ نامداری، کوروش؛ هاشمی، سید اسماعیل و محرابی، حسینعلی. (1394). بررسی رابطه تعهد مذهبی، سبکهای بخشش، نبخشیدن و نشخوار فکری با سلامت روان. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 6(32)، 162-139.
تقوی، محمدرضا. (1380). بررسی روایی و اعتبار پرسشنامه سلامت عمومی. مجله روانشناسی، 5(4)، 389-381.
جمالی، مکیه؛ نوروزی، آزیتا و طهماسبی، رحیم. (1392). عوامل مؤثر بر خودکارآمدی تحصیلی و ارتباط آن با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سال 1392-1391. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13(8)، 629-641.
خلیلیفر، مینا؛ سلطانعلی، کاظم و جاویدی، حجتاله. (1393). نقش واسطهگری جهتگیری مذهبی برای سبکهای فرزندپروری و معنای زندگی در دانشآموزان پایه سوم دوره دبیرستان شهر شیراز. روشها و مدلهای روانشناختی، 4(15)، 73-59.
دلاور، علی. (1386). روشتحقیقدرروانشناسیوعلومتربیتی. تهران: ویرایش.
رضایی، سعید؛ خدابخشی کولایی، آناهیتا، تقوایی، داوود. (1394). اثربخشی نقاشی درمانی بر کاهش اضطراب و پرخاشگری دانشآموزان دبستانی پسر دارای اختلالات برونریزی شده. نشریه پرستاری کودکان، 2(2)، 19-10.
زاهدپورکرایی، آذر؛ حمید، نجمه؛ محمدعلینژاد، اعظم؛ قدمی، امیر و کاوه، پروین. (1392). اثربخشی معنا درمانی بر رضایت از زندگی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر. پژوهشهای مشاوره، 12(48)، 90-76.
سلطانیبناوندی، الهام؛ خضریمقدم، نوشیروان و بنیاسدی، حسن. (1396). کنکاش در سازههای روانشناسی مثبتنگر: پیشبینی سرزندگی تحصیلی بر اساس معنای زندگی. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 10(4)، 287-227.
سیاح، مهدی؛ اولیپور، علیرضا؛ اردمه، علی؛ شهیدی، شکوه و یعقوبی عسگرآباد، اسماعیل. (1393). پیشبینی سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانشجویان از طریق راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز. فصلنامه مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 5(1)، 44-37.
عطاری، بهناز؛ شفیعآبادی، عبدالله و سلیمی، حسین. (1390). اثربخشی آموزش هنر نقاشی بر کاهش میزان اضطراب دانشآموزان پسر ابتدایی. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 2(8)، 64-47.
عنبری، زهره؛ جمیلیان، حمیدرضا؛ رفیعی، محمد؛ قمی، مهین و مسلمی، زهرا. (1392). رابطه رضایت از رشته تحصیلی و سلامت روان و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13(6)، 489-497.
غلامزادهخادر؛ مجتبی، باباپور، جلیل، صبوریمقدم، حسن. (1393). اثربخشی نقاشی درمانی در کاهش نشانههای اختلال افسردگی کودکان دبستانی. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 4(2)، 32-19.
فرامرزی، سالار و مرادی، محمدرضا. (1393). تأثیر هنر درمانی با رویکرد نقاشی درمانی بر کاهش ناامیدی و تنهایی کودکان ناشنوای پسر. شنواییشناسی، 23(6)، 31-25.
قنبری هاشمآبادی و ابراهیمینژاد، مریم. (1390). تأثیر هنر درمانی گروهی بر مهارت ارتباطی زنان مبتلا به اختلالات روانی مزمن بستری در مرکز نگهداری و بازتوانی بیماران روانی مزمن. اصول بهداشت روانی، 13(3)، 229-222.
کیانی، سعید. (1389). رابطه هوش هیجانی، تابآوری و سازگاری اجتماعی در دانشجویان شاهد جهت تبیین مدل سلامت روانی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
میکائیلی، نیلوفر؛ افروز، غلامعلی و قلیزاده، لیلا. (1391). ارتباط خودپنداره و فرسودگی تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر. روانشناسی مدرسه، 1(4)، 103-90.
نادری، فرح و انصاری اصل، زینب. (1390). تأثیر هنر درمانی بر خودپنداره تأییدجویی و شادکامی کودکان مراجعهکننده به مرکز مشاوره و درمان شهرستان اهواز. یافتههای نو در روانشناسی، 6(8)، 17-33.
یزدانی، محمد رسول و مؤمنی، خدامراد. (1395). نقش سبک زندگی و تابآوری در پیشبینی سلامت روان و خود شفقتورزی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در سال 1393. مجله تحقیقات بالینی در علوم پیراپزشکی، 5(2)، 124-115.
Bailey, T. H., & Phillips, L. J. (2016). The influence of motivation and adaptation on students’ subjective well-being, meaning in life and academic performance. Higher Education Research & Development, 35(2), 201-216.
Chung P. J., Chiou C. J., & Chou F. H., (2009). Relationships between health status, depression and cognitive functions of institutionalized male veterans, Archives ofGerontology and Geriatrics. 49, 215–219.
Ding, W., Lehrer, S. F., Rosenquist, J. N., & Audrain-McGovern, J. (2009). The impact of poor health on academic performance: New evidence using genetic markers. Journal ofHealth Economics, 28(3), 578-597.
Edie, R., Howalter, M. H., & Goldhaber, D. (2010). The Relation between Children's Health and Academic Achievement. Child Youth Serv Rev, 32(2), 231-238.
Feldman M. B., Betts D. J., & Blausey D. (2014). Process and outcome evaluation of an art therapy program for people living with HIV/AIDS.Art Therapy. 31(3), 102-9.
Garcia Alandete, J., Lozano, B. S., Nohales, P. S., & Martinez, E. R. (2013). Predictive role of meaning in life on psychological well-being and genderspecific differences. Acta colombia de Psicologia, 16(1), 17-24.
Garcini L. M., Short M., & Norwood W. D. (2013). Affective and motivational predictors of perceived meaning in life among college students. The Journal of Happiness & Well-Being, 1(2), 47-60.
Goldberg, D. P. (1972). The Detection of psychiatric illness byquestionnaire. London: Oxford university press.
Hatami, F., Ghahremani, L., Kaveh, M. H., & Keshavarzi, S. (2016). The effect of self-awareness training with painting on self-efficacy among orphaned adolescents. Practice in Clinical Psychology, 4(2), 89-96.
Jim, S. H., Purnell, J. Q., Richardson, S. A., Golden-Kreutz, D & Andersen, B. L. (2007). Measuring Meaning in Life following Cancer. New York.
Khadar, M. G., Babapour, J., & Sabourimoghaddam, H. (2013). The effect of art therapy based on painting therapy in reducing symptoms of oppositional defiant disorder (ODD) in elementary School Boys. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 84, 1872-1878.
Kim, M. K., & Kang, S. D. (2013). Effects of art therapy using color on purpose in life in patients with stroke and their caregivers. Yonsei medical journal, 54(1), 15-20.
Lengle, A. (2005). Man's Search for Meaning. Psychology. Journal of Higher School of Economics, 2(2), 55-64.
Negru-Subtirica, O., & Pop, E. I. (2016). Longitudinal links between career adaptability and academic achievement in adolescence. Journal of Vocational Behavior, 93, 163-170.
Nissimov-Nahum, E. (2009). Use of a drawing task to study art therapists’ personal experiences in treating aggressive children. The Arts in Psychotherapy, 36(3), 140-147.
Pleasant-Metcalf, A. M., & Rosal, M. L. (1997). The use of art therapy to improve academic performance. Art Therapy, 14(1), 23-29.
Ramirez, K. (2013). Art Therapy for Enhancing Academic Experience of Male High School Freshmen. Lesley University. Doctoral Dissertation, Lesley University.
Rubin, J. A., (2010). Introduction to art therapy: sources and resources. New York: Routledge.
Schenell, T., & Becker, P. (2006). Personality and Meaning in life. Personality andIndividual Differences, 41(1), 117-129.
Silver., R. (2006). Aggression and Depression Assessed through ART: Using Draw-AStory (DAS) to Identify Children and Adolescents at Risk, Brunner Routledge. The Arts in Psychotherapy, 33, 256–260.
Steger, M. F., Frazier, P., Oishi, S., & Kaler, M. (2006). The meaning in life questionnaire: Assessing the presence of and search for meaning in life. Journal of counseling psychology, 53(1), 80-91.
Yee Ho, M., Cheung, F. M., & Cheung, S. F. (2010). The role of meaning in life and optimism in promoting subjective well-being. Personality and Individual Difference, 48, 658-66.