آمونسون، نوری من ای؛ بولسبی، جون هریس و نایلز، اسپنسر جی.(2009). مشاوره شغلی فرایند و فنون. ترجمه: فیروزبخت، مهرداد. تهران: نشر ویرایش.
پروچاسکا، جیمزاو و نورکراس، جان. سی.(1999). نظریههای رواندرمانی. ترجمه: محمدی، یحیی. تهران: انتشارات رشد.
تامسون، رزماری (2003). نظریهها و فنون مشاوره. ترجمه: اسمعیلی، معصومه. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
تفضلی، فریدون. (1372). تاریخ عقاید اقتصادی (از افلاطون تا دوره معاصر). تهران: انتشارات نی، ص 22.
جورج، ریکی آل و کریستانی، ترزاس. (1990). مشاوره، نظریهها و کاربردها. ترجمه: فلاحی، رضا و حاجیلو، محسن. تهران: انتشارات رشد.
رضوی قهفرخی، مرجان و فکری، کاترین. (1394). اثربخشی الگوی چند محوری انتخاب شغل شفیعآبادی بر مدیریت تعارض پرسنل منطقه یک عملیاتی انتقال گاز.فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، سال ششم، شماره 23، ص 97 تا 119.
زونکر، ورنون جی. (2006). مشاوره مسیر شغلی با رویکرد کل نگر. ترجمه: یوسفی، زهرا و عابدی، محمدرضا. اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه اصفهان.
سادرلند، مارگارت بی (2004). کودکان تیزهوش و با استعداد در سنجش کودکی. ترجمه: مشهدی و غلامی. مشهد: انتشارات به نشر.
سمیعی، فاطمه؛ باغبان، ایران؛ عابدی، محمدرضا و حسینیان، سیمین. (1390). نظریههای مشاوره مسیر شغلی. اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.
سوانسون، جین و فؤاد، نادیا. (1999). نظریههای جدید مشاوره شغلی و کاربرد. ترجمه: موسوی، رقیه. تهران: انتشارات اصلح
سیدیان، سید مهدی. (1385). «فلسفه سیاسی افلاطون و ارسطو». مجله معرفت، شماره 68، ص 60-70.
شارف، ریچارد اس.(1995). نظریههای رواندرمانی و مشاوره. ترجمه: فیروزبخت، مهرداد. تهران: موسسه خدمات فرهنگی رسا.
شفیعآبادی، عبدالله و ناصری. (1373). نظریههای مشاوره و رواندرمانی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
شفیعآبادی، عبدالله. (1378). راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی (مفاهیم و کاربردها). تهران: انتشارات سمت.
شفیعآبادی، عبدالله. (1396). راهنمایی و مشاوره شغلی و نظریههای انتخاب شغل. چاپ بیست و هفتم تهران: انتشارات رشد.
شکوهی یکتا، محسن و پرند، اکرم. (1391). روانشناسی و آموزش تیزهوشان. تهران: انتشارات تیمورزاده.
شورت، ادموند سی. (1991). روششناسی مطالعات برنامهریزی درسی. ترجمه: مهرمحمدی، محمود و همکاران. تهران: انتشارات سمت.
عابدی، محمدرضا؛ یوسفی، زهرا و قاسمزاده، علی. (1390). تهیه و بررسی روایی و پایایی آزمونهای شهاب. گزارش طرح پژوهش مصوب بنیاد نخبگان اصفهان.
عبدالحسینی، حمیده؛ نیلفروشان، پریسا؛ عابدی، محمدرضا و حسینیان، سیمین (1395). مقایسه تأثیر روشهای مشاوره مسیرشغلی مبتنی بر نظریه شناختی- اجتماعی سازه گرایی و انگیزشی بر اشتیاق مسیر شغلی دانشجویان.فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، سال هفتم، شماره 26، ص 133 تا 154.
عمید، حسن (1387). فرهنگ عمید، چاپ 37، تهران: انتشارات امیرکبیر.
کامکار و افروز (1396). مبانی روانشناختی هوش و خلاقیت. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
کوری (1996). نظریه و کاربست مشاوره و رواندرمانی. چاپ پنجم. مترجم: سید محمدی، یحیی. تهران: انتشارات ارسباران.
گالاگر، جیمز) (1994. آموزش کودکان تیزهوش. ترجمه: مهدی زاده و رضوانی. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
ملکیها، مرضیه و عابدی، محمدرضا. (1394). کاربرد سنجش کیفی در مشاوره مسیر شغلی. اصفهان: انتشارات جنگل.
مک ماهون، ماری و پتون، وندی. (2006). مشاوره شغلی و حرفهای (رویکردهای سازه نگر)، ترجمه: زهرا کار، کیانوش؛ اسماعیلی فر، ندا و پیرساقی، فهیمه. تهران: نشر دانژه.
مونکس. (1992). پرورش کودکان تیزهوش، تشخیص و برنامهریزی. ترجمه: حسینی بهشتی، ملوک السادات (1372). مجله استعدادهای درخشان، سال دوم، شماره 6، ص 127 تا ص 146.
Anderson, J. R. (2000). Gifted and Talented students meeting their needs in Newzealand schools. wellington; Newzealand.
. Franklin, Rok. (2009). A case study of a three year pliot program on one district attempt to increase the gifted identification of diverse eiemantary school students by having a talent development program. A dissertation for the degree of dector of philosophy at Virginia commonwealth university. Downloaded From https:// Scholarcompass.vuc.edu/ etd /2010.
Gagne, F. (2003). Transforming fiffts in to talent; the DMGtas e developmental theory. in N. colangelo and G. A. Davis (Eds). Hand book of gifted education. (3 rd ed. pp. 60-74)Boston; Allyn & Bacon.
Gardner, H. (1999). Intelligence reframed: Multiple intelligences for 21st century. New York: Basic Books.
Jacobs, J. C. (1971). Effctiveness of Teacher and parent identification of Gifted children as a function of school level. Pyschoology in the schools, (45)2,140-142.
Jacobus, G. M. (2019). Self- and career construction counseling for a gifted young woman in search of meaning and purpose. International journal for Educational and Voccational Guidance, (19) 2, 217- 237.
Krishna,Tn and scullion, Hugh (2017). Talent management and dynamic view of talent in small and medium enterprises. Journal, Human Resource Management Review, (7) 3, 431 -441.
La, Huaya; Ge. Yong; Zhu, Hengshu; Xiong, Hongke (2017). Propecting the career Development of Talents: A survival Analysis perspective. KDD. August 13-17, 2017, Halifax, Ns, Canada.
Lohman, David. (2005). An Aptitude perspective on Talent: Implications for Identification of Academically Gifted Minority students. Journal for the Education of the Gifted.(28).3, 333-360.
Marinovic, Ivan. & Povel,Paul. (2017). Competion for talent under performance manipulation. Journal of Accounting and Economics. (64) 1, 1-14.
Piirto. j (2007).
Talented children and Adults: Their Development and Education. Avilable at:
http://works. Bepress.com/Jane-Piirto/2.
Roedell. w. c. Jackson, N. E. and Robinson, H. B. (1980). Gifted young children. New yorks; teachers collegepress.
Rohr, j. c. (1995). Primary teachr conceptions of giftedness: Image, evidence and nonevidence. Journal for the education of the gifted, (18) 3, 269-283.
Rotigle. J. v. (2003). Understanding the yong gifted child. Guidelines for parents, families and education Erly childhood education journal. (30), 209-214.
Singh Raji, Navdeep & Devi, Sunita (2019). Influence of Parents, Peers and Teachers on Career Decision making on Gifted Students.: AQualitative Study. International journal of Education, (11), 175- 185.
Sternberg, Robersj. (2010). Assessment of gifted students foridentification purposes: New techniques for a new millennium. Journal of Learning and individual Differences, (20) a, 327-336.
Tannenbaum, A.J. (1986). The enrichment matrix model. In J. Renzulli (Ed.). Systems and models for developing programs for the gifted and talented (pp. 391-429).
Tannenbaum, A. (1986). Giftedness: a psychosocial approach; in R. j. strenbery and I. E...Davidson (eds) conceptions of giftedness. Cambridge; Cambridge university press.
Treffinger,D.J. (1998). From gifted education to programming for talent development. Phi Delt Kappan; Bloomington, (79) 10,752-755