TY - JOUR ID - 8304 TI - اثربخشی بازی های سازماندهی شده بر میزان یادگیری و هوش نو آموزان پیش دبستانی JO - فرهنگ مشاوره و روان درمانی JA - QCCPC LA - fa SN - 2345-6051 AU - واحدی, مهدی AU - بیگدلی, زیور AD - استادیار گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی AD - کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 9 IS - 33 SP - 187 EP - 206 KW - بازی‌های سازمان‌دهی شده KW - یادگیری KW - هوش KW - نوآموزان پیش دبستانی DO - 10.22054/qccpc.2018.29614.1749 N2 - هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی بازی‌های سازمان‌دهی شده بر میزان یادگیری و هوش نوآموزان دختر پیش‌دبستانی شهر یاسوج می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف از انواع پژوهش های کاربردی بوده و از نظر روش شبه آزمایشی با اجرای پیش‌آزمون- پس آزمون با گروه گواه می‌باشد. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه تجدیدنظر شده‌ی هوش وکسلر (ویراست چهارم) کودکان که توسط شهیم در ایران هنجاریابی شده و پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش تغییرات یادگیری نمونه ها استفاده شده است. جامعه آماری کلیه نوآموزان دختر پیش‌دبستانی شهرستان بویراحمد(شهر یاسوج) می‌باشد. نمونه های پژوهش که تعداد 30 نفر به عنوان گروه آزمایش و 30 نفر به عنوان گروه کنترل هستند با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند. داده های به دست آمده با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS در بخشهای توصیفی و استنباطی ( با استفاده از روش تحلیل کوواریانس) مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته است . نتایج تحقیق مشخص کرد که بازی‌های سازمان‌دهی شده بر یادگیری و هوش نوآموزان دختر پیش‌دبستانی شهر یاسوج تأثیر مثبت و معناداری دارد. UR - https://qccpc.atu.ac.ir/article_8304.html L1 - https://qccpc.atu.ac.ir/article_8304_d89f4180546bf77a2abeeb7feb911457.pdf ER -