دانشگاه علامه طباطبائی
فرهنگ مشاوره و روان درمانی
2345-6051
2476-6178
6
21
2015
03
21
مقایسه اثربخشی آموزش الگوی چندمحوری شفیعآبادی با نظریه محدودیت و سازش گاتفردسون بر فرسودگی شغلی کارکنان واحد اسنادپزشکی سازمان تأمین اجتماعی
1
23
FA
اشرف السادات
شریفی
دانشجوی دکتری مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
sharifi.a90@gmail.com
عبدالله
شفیع آبادی
0000-0002-5420-3669
استاد مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی (نویسنده مسئول)
ashafiabady@yahoo.com
مهدی
زارع بهرام آبادی
دانشیار پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت)
mz.bahramabadi@gmail.com
10.22054/qccpc.2015.4186
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4186.html
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4186_f260e8fbc0a863252d7ea3dea4854cf2.pdf
دانشگاه علامه طباطبائی
فرهنگ مشاوره و روان درمانی
2345-6051
2476-6178
6
21
2015
03
21
مقایسه اثربخشی روشهای درمانگری بیوفیدبک و کگل در درمان بی اختیاری ادراری فوریتی زنان
25
37
FA
امین
رفیعی پور
0000-0003-4645-422X
rafiepoor2000@yahoo.com
عباس
رحیمی نژاد
رضا
رستمی
rrostami@ut.ac.ir
مسعود
غلامعلی لواسانی
10.22054/qccpc.2015.4185
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4185.html
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4185_af4dc2d86c9f2a336155e0fe2fb2492a.pdf
دانشگاه علامه طباطبائی
فرهنگ مشاوره و روان درمانی
2345-6051
2476-6178
6
21
2015
03
21
بررسی راهبردهای توانمندسازی مبتنی بر بازسازی شناختی - رفتاری برتقویت خودپنداره زنان پس از طلاق شهر تهران
39
66
FA
زهرا
نیلی احمد آبادی
zhrnili@gmail.com
خدیجه
آرین
zz@gmail.com
اسماعیل
سعدی پور
0000-0001-5984-1320
ebiabangard@yahoo.com
10.22054/qccpc.2015.4187
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4187.html
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4187_d950c42352e0e9494e98330b3aa0395d.pdf
دانشگاه علامه طباطبائی
فرهنگ مشاوره و روان درمانی
2345-6051
2476-6178
6
21
2015
03
21
تبیین مدل نظری برای سبک های فرزند پروری، سبک های دلبستگی و خود متمایزسازی زوجین
67
86
FA
آزاد
قربانی
کارشناسی ارشد مشاوره دانشگاه کردستان
ghorbaniazad2@gmail.com
احمد
امانی
استادیار گروه مشاوره دانشگاه کردستان
ahmad_counsellor@yahoo.com
10.22054/qccpc.2015.4188
سبکهای فرزندپروری میتواند پیشبینیکننده طرحوارههای ناسازگار اولیه و رضایت زناشویی باشد. شناخت متغیرهایی که بر سبک فرزندپروری والدین تأثیر می گذارد، بسیار مهم است. هدف از پژوهش حاضر تبیین مدل نظری سبکهای فرزندپروری، سبکهای دلبستگی و خودمتمایزسازی میباشد. پژوهش حاضر توصیفی - همبستگی است. جامعۀ پژوهش همۀ معلمان دارای فرزند مدارس شهر کامیاران و همسرانشان بودند که در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تدریس بودند و با روش نمونهگیری تصادفی ساده 250 زوج (500 نفر) انتخاب شدند. هر نفر پرسشنامههای تمایزیافتگی، سبکهای دلبستگی و سبکهای فرزندپروری را پاسخ دادند. تحلیل دادهها با دو نرمافزارSPSS و AMOS انجام شد.نتایج بیانگر همبستگی مثبت و معنیدار بین فرزندپروری اقتدار منطقی با دلبستگی ایمن و با جایگاه من و واکنش عاطفی، و فرزندپروری آزادگذار با دلبستگی اضطرابی است. همچنین همبستگی منفی و معنیدار بین فرزندپروری اقتدار منطقی با گریز عاطفی مشاهده شد. از طرفی بین مؤلفههای دلبستگی و خودمتمایزسازی همبستگی وجود دارد. نتایج پژوهش حاضر نشان میدهد که سطح خود متمایزسازی زوجین و سبکهای دلبستگی آنها میتواند پیشبین خوبی برای سبکهای فرزندپروری باشد.با بهبود این دو متغیر میتوان سبک فرزندپروری اقتدار منطقی را در والدین ایجاد کرد.
خودمتمایزسازی,سبکهای دلبستگی,سبکهای فرزندپروری
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4188.html
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4188_893d89b4a016f4ff0637de1ae1953654.pdf
دانشگاه علامه طباطبائی
فرهنگ مشاوره و روان درمانی
2345-6051
2476-6178
6
21
2015
03
21
نقش مولفه های سلامت خانواده اصلی و ابعاد تمایزیافتگی خود در پیش بینی رغبت به ازدواج در دانشجویان
87
107
FA
قادر
نعیمی
ghader.naimi64@gmail.com
فهیمه
پیرساقی
fpirsaghi@yahoo.com
محراب
بشیرپور
mehrabbashirpur@gmail.com
زهرا
اکبری
10.22054/qccpc.2015.4190
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4190.html
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4190_85be8e3d1b932a7633e6184f54c8b99e.pdf
دانشگاه علامه طباطبائی
فرهنگ مشاوره و روان درمانی
2345-6051
2476-6178
6
21
2015
03
21
بررسی کیفی نگاه پژوهشی دانشجویان و تعهد علمی _ اخلاقی آن ها
109
124
FA
موسی
چوپانی
mousachoupani@gmail.com
ابراهیم
نعیمی
0000000225821273
استادیار گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی
naeimi@atu.ac.ir
10.22054/qccpc.2015.4189
هدف: کیفیت پژوهش علمی از یکسو به هدف پژوهش، مفروضه های آن، انتخاب روش مناسب و رعایت اصول تحقیق علمی و از سوی دیگر، پژوهش علمی در صورتی از کیفیت برخوردار است که پژوهشگر در فرآیند تدوین و اجرای طرح تحقیق مسئولیتهای خود را نسبت به اخلاق تحقیق درک کرده و اصول آن را رعایت کرده باشد. این پژوهش با هدف بررسی کیفی نگاه پژوهشی دانشجویان و تعهد علمی_اخلاقی آن ها انجام گرفته است.<br /> روش: شیوه نمونه گیری در این پژوهش به روش نمونه گیری هدفمند صورت گرفت. به این ترتیب که تعداد 80 نفر از دانشجویان دوره ی کارشناسی ارشد، که در دانشگاه های مختلف شهر تهران در سال 1394 در رشته های علمی مختلف، مشغول به تحصیل بودند، انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد و داده های حاصل با استفاده از رویکرد پدیدارشناختی مورد تحلیل قرار گرفت.<br /> یافته ها: تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه منجر به شناسایی 40 کداولیه برای هرنفر (در مجموع 3033 کداولیه برای 80 نفر)، 61 زیرمضمون و 13 مضمون اصلی شد.<br /> نتیجه گیری:با توجه به نتایج حاصل از پژوهش می توان گفت که داشتن برخی الگوهای خاص تعهد علمی و اخلاقی و همچنین ترس از عوامل بیرونی می تواند عاملی پیشگیرانه ای در گرایش دانشجویان به رفتارهای عدم رعایت اصول اخلاق پژوهشی شود و چنین به نظر می رسد که دوره ها و کارگاه های آموزشی در جهت آموزش اصول و رعایت اخلاق پژوهشی دانشجویان لازم و ضروری می نماید.
نگاه پژوهشی,تعهد علمی,تعهد اخلاقی,دانشجویان
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4189.html
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4189_e644027e47229797b00a7f37acfa6c2b.pdf
دانشگاه علامه طباطبائی
فرهنگ مشاوره و روان درمانی
2345-6051
2476-6178
6
21
2015
03
21
بررسی رابطه دین داری و مولفه های آن با مهارت های اجتماعی ماتسون در دانش آموزان دبیرستان شهر قزوین
125
144
FA
ابوالقاسم
عیسی مراد
a_isamorad_s@yahoo.com
محمد
رضایی
m.rezaei.1510@gmail.com
ابراهیم
مهرعلیان
mehralian87@gmail.com
10.22054/qccpc.2015.4191
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4191.html
https://qccpc.atu.ac.ir/article_4191_1514df96ba98a91ed2f83282d3080b90.pdf