@article { author = {vahedi, shahram and s, n}, title = {A multiple-baseline evaluation of Painting therapy on decreasing Aggression sings of preschool children}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {7}, number = {25}, pages = {1-21}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2016.5885}, abstract = {The Early diagnosis and intervention during the preschool years will improve your child’s chances for overcoming his or her behavioral-emotional problems. One of most common problems of behavioral visit that of People to the mental health centers is aggression. This study examined the effectiveness of painting therapy in reducing aggression of preschool children. Thus, a single-subject multiple baseline design was used. In this research, the observed or measured intervals in which a unit may be an individual or group of individuals, was used. The first phase of the project (A) is baseline and second (B) is the intervention phase. After the intervention, the follow-up observations were carried out and the results of the second search step plotted. Subjects of the research were five aggressive children from preschool centers in Tabriz city (4 boys and 1 girl). In the analysis of date charting and visual analysis was used. In the visual analysis, changes resulting from intervention on the level, trend and variability of observations were reviewed and interpreted. The results are the average of all children at baseline, intervention, and follow up and effect size observed for all children and visual analysis of the results showed the painting effect in reducing aggression in preschool children was high. Therefore, painting therapy has an impact on reducing symptoms of preschool aggression.}, keywords = {Aggressive,art therapy,Preschool children,painting therapy,Multiple-baseline design}, title_fa = {ارزیابی چند خط پایه از نقاشی‌درمانی بر کاهش علایم پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی}, abstract_fa = {تشخیص و درمان مشکلات رفتاری-هیجانی کودکان در سال‌های پیش دبستانی امکان بهبود آن را افزایش می‌دهد. یکی از شایع‌ترین مشکلات رفتاری کودکان خردسال که موجب مراجعه به مراکز بهداشت روانی می‌گردد، پرخاشگری است. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی نقاشی درمانی بر کاهش پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی می‌باشد. در این تحقیق از طرح چند خط پایه‌ای تک آزمودنی استفاده شد. در طرح مذکور مشاهده یا اندازه‌گیری را در فواصل زمانی در مورد یک واحد که ممکن است فرد یا گروهی از افراد باشد، به کار برده شد. مرحله اول این طرح (A) که خط پایه و مرحله دوم(B)، مرحله مداخله است. پس از اتمام مرحله مداخله، مرحله پیگیری انجام می‌شود و نتایج مشاهدات این مرحله به‌دنبال مرحله دوم رسم می‌شود. آزمودنی‌های تحقیق حاضر را 5 کودک پرخاشگر از مراکز پیش‌دبستانی تشکیل می‌دادند که آزمودنی‌ها 4 پسر و 1 دختر بودند. در تحلیل داده‌های پژوهش‌، از تحلیل دیداری و ترسیم نمودار استفاده شد. در تحلیل دیداری، تغییرات حاصل از مداخله براساس سطح، روند و تغییرپذیری مشاهدات، بررسی و تفسیر شد. نتایج به دست آمده از میانگین کل کودکان در مرحله خط‌پایه، مداخله، و پیگیری و نیز اندازه اثر مشاهده شده برای کل کودکان و نتایج تحلیل دیداری، نشان داد که نقاشی‌درمانی اثر بالایی بر کاهش پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی داشته است. بنابراین، نقاشی درمانی بر کاهش علایم پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی تأثیر داشته است.}, keywords_fa = {پرخاشگری,هنردرمانی,کودکان پیش دبستانی,نقاشی درمانی,طرح چند خط پایه}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5885.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5885_99e773935d4ffb43ac6a3b17190b6179.pdf} } @article { author = {m, a and farrokhi, noorali and k, e}, title = {Comparing the effectiveness of narrative-based consulting and solutions based on the behavioral disorder third grade middle school students saqez city.}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {7}, number = {25}, pages = {23-45}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2016.5886}, abstract = {Abstract The aim of this study was to compare the efficacy narrative-based and solution consulting based as a group in reducing behavioral disorders saqez city''s middle school female students. Methods: This study is an experiment that was conducted in 1393. In this study, using experimental design, 45 patients in the two groups and one control were playing. Two groups at 9 weeks of solutions - based accounts were based for a month and a half. 76 question questionnaire was used. Collection Data use the Woodworth test that was conduct disorder. To illustrate the difference between the groups, Data SPSS16 using inferential statistical tests were analyzed. Results: The results showed that treatment solutions based to the narrative better based performance. Conclusion: This model can be used as an approach by counselors in schools and receive little used facilities and prove the disorder. Keywords: behavioral disorders, narrative therapy, solution based, group counseling, teen}, keywords = {Keywords: behavioral disorders,Narrative therapy,solution based,group counseling,Teen}, title_fa = {مقایسه اثر بخشی مشاوره روایت مدار و راه حل مدار بر اختلالات رفتاری دانش آموزان پایه سوم مقطع راهنمایی}, abstract_fa = {چکیده هدف: پژوهش حاضر به منظور مقایسه اثربخشی مشاوره گروهی راه حل مدار و روایت مدار در کاهش اختلالات رفتاری دانش‌آموزان دختر پایه‌ی راهنمایی شهرستان سقز انجام گرفته است. روش: با استفاده از طرح نیمه آزمایشی تعداد 45 نفر پس از غربال‌گری اولبه از بین 300 نفر به صورت تصادفی در در دوگروه آزمایشی و یک گروه کنترل جایگزین شدند. گروه راه حل مدار در 5 جلسه و روایت‌مدار در 4 جلسه دو ساعته به مدت یک و نیم ماه در معرض مداخله قرار گرفتند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه 76 سوالی ودوورث(1388) برای قبل و بعد از مداخله استفاده شد. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس یک‌طرفه برای اثربخشی روش‌ها و با آزمون تعقیبی توکی برای مقایسه گروه‌های آزمایشی با یکدیگر و با گروه کنترل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج تحلیل واریانس نشان داد که اولاْ روش‌های راه‌حل‌مدار و روایت‌مدار در کاهش اختلالات رفتاری مؤثرند و ثانیاْ روش راه‌حل‌مدار از کارایی بیشتری برخوردار است. نتیجه‌گیری: با استفاده از نتایج این پژوهش، مشاوران مدارس می‌توانند به عنوان رویکردی که در کاهش اختلالات رفتاری مؤثر است استفاده کنند.}, keywords_fa = {کلیدواژه: اختلالات رفتاری,روایت درمانی,راه حل مدار,مشاوره گروهی,نوجوانان}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5886.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5886_f7b7ead21e1e2cd20dca45054b76a0dc.pdf} } @article { author = {madanifar, marzieh and farahbakhsh, kiiumars and sadipoor, esmaeil}, title = {Investigating the Relationship between the Personality Characteristics and Boundryless Career Attitudes of Allameh Tabataba’i University Staff}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {7}, number = {25}, pages = {47-70}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2016.5887}, abstract = {This paper tries to present vernacular concept of boundaryless career and investigates the relation between characteristics of personality and boundaryless career attitude. The present study uses correlation method. The employees of the Allameh Tabataba’i University in the academic years of 2013 and 2014 were chosen as statistical society. The selected sample included 226 individuals. Neo-FFI and Briscoe questionnaire on boundaryless career attitudes were used for data collection. By applying Pearson correlation, regression analysis and structural equations model, a significant and positive correlation between extroversion and boundaryless mindset resulted.  Also, the findings showed a significant and negative correlation between nervousness and conscientiousness with mobility preference. We can conclude that individuals high in extroversion probably are higher in boundaryless mindset, while those have less nervousness and conscientiousness probably higher in mobility preference.}, keywords = {Boundaryless Career (BLC),Boundaryless Career Attitude,Personality Characteristics}, title_fa = {بررسی رابطه ویژگی های شخصیت با نگرش فراحدی شغلی کارمندان دانشگاه علامه طباطبایی(ره)}, abstract_fa = {هدف: در جهان رو به توسعه کنونی یافتن روش‌های مؤثر در افزایش بهره‌وری شغلی از مهمترین مسائل حیطه اشتغال است، و از آنجا که فراحدی شغلی به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش بهره‌وری شغلی شناخته شده است، در این مقاله از یک سو به بومی‌سازی مفهوم جدید فراحدی شغلی پرداخته شده و از سوی دیگر رابطه نگرش فراحدی شغلی با ویژگی‌های شخصیتی کارمندان مورد بررسی قرار گرفت. روش: در این تحقیق که به روش همبستگی انجام گرفت جامعه آماری شامل کارمندان دانشگاه علّامه طباطبایی در سال 1391-1392 بود. نمونه مورد نظر شامل226 نفر کارمند بود. ابزارگردآوری اطلاعات، پرسشنامه نگرش فراحّدی شغلی بریسکو و همکارانش و نیز پرسشنامه شخصیت پنج عاملی نئو NEO-FFI بود. یافته­ها: نتایج حاصل از همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و مدل معادلات ساختاری حاکی از همبستگی مثبت و معنادار بین برونگرایی و طرز تفکر فراحد و همبستگی منفی و معنادار بین عصبیت و وجدانی بودن با اولویت تغییرپذیری بود، نتیجه­گیری: بدین صورت که کارمندانی که برونگرایی بیشتری دارند احتمالاً طرز تفکر فراحد بالاتری خواهند داشت و کارمندانی که عصبیت کمتری دارند، اولویت تغییرپذیری بیشتری داشته و نیز کارمندان با میزان کمتر وجدانی بودن، احتمالاً از اولویت تغییرپذیری بالاتری برخوردارند.}, keywords_fa = {فراحدی شغلی,نگرش فراحدی شغلی,ویژگی‌های شخصیت}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5887.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5887_bf8e3e03fbff789abb27080bec9c8a50.pdf} } @article { author = {B, F and mosavi, roghaye}, title = {Efficacy of Emotion-Focused Couple Therapy on the Change of Adult Attachment Styles and Sexual Intimacy of Couples}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {7}, number = {25}, pages = {71-90}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2016.5888}, abstract = {The present study analyzes the efficacy of emotion-focused couple therapy (EFT) on the change of attachment styles and sexual intimacy of couples. This study is a quasi-experimental one with pretest and control group. For this aim, 25 couples who for marital conflicts had visited private counseling centers in Mashhad were selected by non-probability sampling voluntarily. 12 couples were put in the experimental group and 13 couples in the control group. All the participants filled in the attachment styles questionnaire of  Collins  & Reed and sexual intimacy questionnaire. Those in the experimental group took part in nine 1.5-hour sessions of emotion-focused couple therapy (EFT). After the end of therapy sessions, those in the two groups again filled in the mentioned questionnaire. The results show a significant difference between the experimental and control groups in the safety on attachment and sexual intimacy.}, keywords = {Emotion-focused couple therapy,Adult attachment styles,Sexual intimacy}, title_fa = {اثر بخشی زوج درمانی هیجان مدار (EFT) بر تغییر سبک دلبستگی بزرگسالان و صمیمیت جنسی زوجین}, abstract_fa = {پژوهش حاضر به بررسی اثر بخشی زوج درمانی هیجان مدار EFCT)) بر تغییر سبک دلبستگی و صمیمیت جنسی زوجین می پردازد. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با پیش آزمون و گروه گواه است. بدین منظور بدین منظور تعداد 25 زوج که به دلیل تعارض های زناشویی به مراکز مشاوره خصوصی در سطح مشهد مراجعه نمودند، با روش نمونه گیری غیر احتمالاتی داوطلبانه انتخاب شدند. از این تعداد 12 زوج در گروه آزمایش و 13 زوج در گروه کنترل قرار گرفتند. تمام شرکت کنندگان پرسشنامه های سبک های دلبستگی کولینز و رید و صمیمیت جنسی را تکمیل کردند. افراد گروه آزمایش در 9 جلسه درمانی 1.5 ساعته زوج درمانی هیجان مدار (EFCT) شرکت کردند. پس از خاتمه جلسات درمانی، افراد هردو گروه مجددا پرسشنامه مذکور را تکمیل نمودند. نتایج نشان دهنده تفاوت معنادار بین دو گروه آزمایش و کنترل در میزان ایمنی در سبک دلبستگی و میزان صمیمیت جنسی زوجین بود.}, keywords_fa = {واژه های کلیدی: زوج درمانی هیجان مدار,سبک دلبستگی بزرگسالان,صمیمیت جنسی}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5888.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5888_ca6d15cdffd6c6d7d9166ed0ed507278.pdf} } @article { author = {sohrabi, faramarz and darabi, afsaneh and rastgoo, nahid and جلالوند, محمد and azami, yosof}, title = {Mediating Role of early maladaptive schemas in relation of attachment styles and depression in students}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {7}, number = {25}, pages = {91-110}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2016.5889}, abstract = {The goal of this study was to describe the mediating role of early maladaptive schemas in relation of attachment styles and depression. The sample group in this study included 300 students from Amir Kabir and Allameh Tbatbaii university in 2012-2013 year. Data were gathered through the application of three scales: Beck depression scale, Young Schema questionnaire short form (SQ - SF) and adult attachment style (AAI). The results of the path analysis test showed the mediating role of early maladaptive schemas in relation of attachment styles and depression. This analysis illustrated that secure and insecure attachment styles, both in a direct and indirect way, had a significant role in depression. The rate of the direct effect of secure attachment style on depression was -0/17 (p value <0/05) and the rate of the indirect variable through early maladaptive schemas was -0/46 (p value <0/05). Also, the rate of the direct effect of ambivalent and avoidant insecure attachment style on depression was 0/14 و 0/06 (p value <0/05) and rate of the indirect effect of these two variables through early maladaptive schemas was 0/104 و 0/14 (p value<0/05). Therefore the findings of this study showed that attachment styles through early maladaptive schemas make depression.}, keywords = {early maladaptive schemas,Depression,attachment styles}, title_fa = {نقش واسطه‌گری طرحواره‌های ناسازگار اولیه در رابطه بین سبک های دلبستگی و افسردگی در دانشجویان}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر تبیین نقش واسطه‌گرى طرحواره‌های ناسازگار اولیه در رابطه‌ی سبک‌های دلبستگی و افسردگی می‌باشد. گروه نمونه مورد مطالعه در این پژوهش شامل 300 نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و علامه طباطبایی در سال 91-92 بود. این گروه نمونه به شیوه‌ى خوشه‌اى چندمرحله‌اى برگزیده شدند. به منظور گردآورى اطلاعات از سه مقیاس افسردگى بک (2)، فرم کوتاه طرحواره‌‌ی یانگ، سبک دلبستگی بزرگسالان (AAI) استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که سبک‌های دلبستگی ایمن و ناایمن به دو شکل مستقیم و غیرمستقیم داراى تأثیر معنى‌دار بر افسردگی می‌باشند. مقدار اثر مستقیم دلبستگی ایمن بر افسردگی برابر است با (17/0-) و اثر غیر مستقیم آن از طریق طرحواره‌های ناسازگار اولیه برابر با (46/0-) می‌باشد. هم‌چنین مقدار اثر مستقیم دلبستگی ناایمن دوسوگرا و اجتنابی بر افسردگی به ترتیب برابر است با (14/0 و 06/0) و اثر غیرمستقیم این دو متغیر از طریق طرحواره‌های ناسازگار اولیه برابر با (104/0 و 14/0) می‌باشد. بنابراین نتایج به دست آمده نشان داد که سبک‌های‌ دلبستگی از طریق طرحواره‌های ناسازگار اولیه، افسردگی را در فرد موجب می‌شوند.}, keywords_fa = {طرحواره‌های ناسازگار اولیه,سبک‌های دلبستگی‌,افسردگی}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5889.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5889_01bb3de557c9dc648ade5db7ac0c5e00.pdf} } @article { author = {zareei, eghbal and karimian, nader and mohammadi, koorosh and kristansen, andro}, title = {Study and comparison of the effectiveness of integrative behavioral couple therapy (IBCT) and redecision therapy in decreasing of marital distress of competing couples}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {7}, number = {25}, pages = {111-132}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2016.5890}, abstract = {Introduction: High rate of official divorce and extension of uncontrolled emotional divorce represent that commitment is fading in lives of Iranian couples. Therefore, the purpose of this research is to study and comparison of the effectiveness of integrative behavioral couple therapy (IBCT) and redecision therapy in improvement of marital distress of competing couples. Method: The quasi-experimental design with pre-test, post-test and control group was used. Accordingly, 42 couples that had marital conflicts were chosen using convenience sampling from counseling centers of the Sanandaj city. The participants were randomly assigned to control and treatment groups. One of the experimental groups received integrative behavioral couple therapy (IBCT), another experimental group received redecision therapy but control group did not receive any intervention. Findings: results showed that gender of couples had little impact on the effectiveness of interventions. Statistical analysis also showed that both integrative behavioral therapy and redecision therapy were effective in decreasing marital distress (P<01). But IBCT had greater impact on decreasing and maintaining of treatment gains up to two months after the end of treatment. Conclusion: Consolidated treatments are being developed and it is hoped that the application of this approach by the experts and consultants met more enthusiasm.}, keywords = {Integrative behavioral couple therapy,redecision therapy,marital distress}, title_fa = {درمان های تلفیقی و آشفتگی زناشویی: بررسی و مقایسه اثربخشی زوج‌درمانی رفتاری التقاطی(IBCT) و درمان تصمیم‌گیری مجدد}, abstract_fa = {مقدمه: نرخ بالای طلاق رسمی و گسترش بی رویه طلاق های عاطفی باعث شده که موضوع آشفتگی های زناشویی به‌طور فزاینده‌ای وضعیتی ویژه کسب کند. مطالعه حاضر نیز با هدف بررسی و مقایسه اثربخشی زوج درمانی رفتاری التقاطی و درمان تصمیم گیری مجدد در بهبود آشفتگی زناشویی زوجین انجام گرفت. روش: مطالعه حاضر یک طرح نیمه تجربی با پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه کنترل و آزمون پیگیری می باشد. نمونه مورد مطالعه شامل 42 زوج بود که به شیوه نمونه گیر ی در دسترس از میان زوج های متعارضی که در فاصله بهمن ماه سال 1393 تا اواخر سال 1394 به مراکز مشاوره شهر سنندج مراجعه کرده بودند انتخاب گردید. یکی از گروهها مداخله زوج‌درمانی رفتاری التقاطی، گروه آزمایشی دیگر مداخله درمان تصمیم‌گیری مجدد دریافت نمودند اما گروه کنترل هیچ مداخله‌ای دریافت نکرد. پرسشنامه تعارضات زناشویی به عنوان پیش آزمون پس آزمون استفاده گردید. داده ها به روش تحلیل واریانس مکرر در نرم افزار spss 21 تحلیل گردید. یافته ها: نتایج نشان داد که جنسیت زوجین تاثیر چندانی در اثربخشی مداخلات زوج درمانی نداشته است. هم چنین نتایج تحلیل آماری نشان داد که هردو درمان رفتاری التقاطی و تصمیم گیری مجدد در بهبود تعارض زناشویی زوجین و حفظ دستاوردهای درمانی حتی تا دوماه پس از درمان موفق عمل کرده اند اما زوج درمانی رفتاری التقاطی به نسبت درمان تصمیم گیری مجدد موفق عمل کرده است و تغییرات بیشتری را سبب شده است. نتیجه گیری:}, keywords_fa = {زوج‌درمانی رفتاری التقاطی,درمان تصمیم‌گیری مجدد,آشفتگی زناشویی,تحلیل واریانس مکرر}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5890.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5890_8b7034ca38abf37730c8ec0e7c3c7b04.pdf} } @article { author = {بدری گرگری, رحیم and y, m}, title = {The relationship between various motivational factors and occupational indecision of Tabriz University students}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {7}, number = {25}, pages = {133-151}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2016.5891}, abstract = {Occupational indecision is one of the common problems in young people. When a person is not created a definite career choice we face with occupational indecision. Various factors, developmental, social, personality, and motivational influence occupational indecision.This study determined the relationship between various motivational factors and occupational indecision of students. In order of this research 338 students were selected by random cluster sampling method from senior students of Tabriz University. Data was gathered through Young and McCormick’ Questionnaire which including of Occupational Indecision, Occupational Amotivation, Recognition, Expectancy for Occupational Success, Occupational Interest/ Enjoyment , and Social (Family) Influence’ subscales. The method of data analysis was path analysis which was analyzed with Amos software. The results showed that occupational indecision was predicted directly by amotivation (β=0/682) and indirectly by recognition (β=0/090), expectancy for occupational success(β=-0/200), occupational interest/ enjoyment(β=-0/165). In addition, results showed that %46 of occupational indecision was explained by occupational amotivation, recognition, expectancy for occupational success, occupational interest/ enjoyment..}, keywords = {"occupational decision-making","amotivation","recognition","expectancy for occupational success"}, title_fa = {رابطه عوامل مختلف انگیزشی با بی تصمیمی شغلی دانشجویان دانشگاه تبریز}, abstract_fa = {بی تصمیمی شغلی یکی از مشکلات شایع در جوانان است. موقعی که یک شخص تصمیم قطعی برای انتخاب یک شغل نگرفته است، ما با بی تصمیمی شغلی مواجه هستیم. عوامل مختلف شخصیتی، رشدی، اجتماعی و انگیزشی بر بی تصمیمی شغلی موثر هستند.این پژوهش با هدف تعیین رابطه عوامل مختلف انگیزشی با بی تصمیمی شغلی دانشجویان انجام شد. برای این منظور 338 دانشجو به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از میان کلیه دانشجویان سال آخر دانشگاه تبریز انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه یونگ و مک گرومیک (2011) که شامل خرده مقیاس های بی انگیزشی شغلی، بی تصمیمی، تشخص طلبی، انتظار موفقیت، علاقه و لذت درونی شغل و تأثیر اجتماعی خانواده است، استفاده شد. داده های بدست آمده با استفاده از روش تحلیل مسیر و به کمک نرم افزار AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که بی تصمیمی شغلی به صورت مستقیم از طریق بی انگیزشی شغلی(682/0 = )و به صورت غیر مستقیم از طریق تشخص طلبی (097/0= )، انتظار موفقیت شغلی (200/0- = ) و علاقه و لذت درونی شغل (165/0- = ) پیش بینی می شود. یافته های دیگر پژوهش نشان داد 46% درصد بی تصمیمی شغلی دانشجویان از طریق بی انگیزگی شغلی، تشخص طلبی، انتظار موفقیت شغلی و علاقه و لذت درونی شغلی تبیین می شود.}, keywords_fa = {"تصمیم گیری شغلی","بی تصمیمی","بی انگیزشی","تشخص طلبی","انتظار موفقیت شغلی"}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5891.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5891_5b8ea886f07b06fa62f009ec795b1388.pdf} }