@article { author = {sharifi, ashrafosadat and shafhabadi, abdollah and zare, mahdi}, title = {Comparing the effectiveness of Shafiabady’s Multi-axial Pattern of Vocational Choice with Gottfredson’s Circumscription Compromise Theory on the Burnout among the Medical Documents Staff of the Social Security Organization}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {6}, number = {21}, pages = {1-23}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2015.4186}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {مقایسه اثربخشی آموزش الگوی چندمحوری شفیع‌آبادی با نظریه محدودیت و سازش گاتفردسون بر فرسودگی شغلی کارکنان واحد اسنادپزشکی سازمان تأمین اجتماعی}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4186.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4186_f260e8fbc0a863252d7ea3dea4854cf2.pdf} } @article { author = {rafiepoor, amin and rahiminejad, abbas and rostami, reza and golamalilavasani, masood}, title = {the comparison of biofeed back and kegel exercises methods effectiveness in treatment of urg urinary incontinence in women}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {6}, number = {21}, pages = {25-37}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2015.4185}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {مقایسه اثربخشی روشهای درمانگری بیوفیدبک و کگل در درمان بی اختیاری ادراری فوریتی زنان}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4185.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4185_af4dc2d86c9f2a336155e0fe2fb2492a.pdf} } @article { author = {nili ahmadabadi, zahra and arian, khadigeh and sadipoor, esmaeil}, title = {بررسی راهبردهای توانمندسازی مبتنی بر بازسازی شناختی - رفتاری برتقویت خودپنداره زنان پس از طلاق شهر تهران}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {6}, number = {21}, pages = {39-66}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2015.4187}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی راهبردهای توانمندسازی مبتنی بر بازسازی شناختی - رفتاری برتقویت خودپنداره زنان پس از طلاق شهر تهران}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4187.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4187_d950c42352e0e9494e98330b3aa0395d.pdf} } @article { author = {gorbani, azad and amani, ahmad}, title = {Explanatory theoretical Model for Parenting Styles, Attachment Styles and Differentiation of couples}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {6}, number = {21}, pages = {67-86}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2015.4188}, abstract = {parenting style can be a predictor of early maladaptive schemas and marital satisfaction. Understanding variables that effect of parenting style is very important. The aim of this present study is to explanatory theoretical model to parenting style, attachment style and differentiation of couples. The research was a descriptive-correlational study. The population consisted of all teachers have a child and their spouses who were teaching in the academic in Kamyaran, Iran in 2014. The sample consisted of 500 parents (250 couples) who were selected by simple sampling method and completed differentiation of self, attachment style, parenting style. The data from the questionnaires were analyzed using AMOS software. The Results indicate a positive and significant correlation between authoritative parenting with secure attachment style, Iposition and reactivity emotional, and between permissive parenting with anxiety attachment style. Also negative and significant correlation was observed between authoritative parenting with emotional cutoff. Also significant correlation between attachment components with differentiation of self. The results indicate that levels of differentiation and attachment style can be a predictor of parenting style. Modification these two variables we can develop of authoritative parenting in parent.}, keywords = {Differentiation of Self,attachment style,Parenting style}, title_fa = {تبیین مدل نظری برای سبک های فرزند پروری، سبک های دلبستگی و خود متمایزسازی زوجین}, abstract_fa = {سبک‌های فرزندپروری می‌تواند پیش‌بینی‌کننده طرحواره‌های ناسازگار اولیه و رضایت زناشویی باشد. شناخت متغیرهایی که بر سبک فرزندپروری والدین تأثیر می گذارد، بسیار مهم است. هدف از پژوهش حاضر تبیین مدل نظری سبک‌های فرزندپروری، سبک‌های دلبستگی و خودمتمایزسازی می‌باشد. پژوهش حاضر توصیفی - همبستگی است. جامعۀ پژوهش همۀ معلمان دارای فرزند مدارس شهر کامیاران و همسران‌شان بودند که در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تدریس بودند و با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده 250 زوج (500 نفر) انتخاب شدند. هر نفر پرسشنامه‌های تمایزیافتگی، سبک‌های دلبستگی و سبک‌های فرزندپروری را پاسخ دادند. تحلیل داده‌ها با دو نرم‌افزارSPSS  و AMOS  انجام شد.نتایج بیانگر همبستگی مثبت و معنی‌دار بین فرزندپروری اقتدار منطقی با دلبستگی ایمن و با جایگاه من و واکنش عاطفی، و فرزندپروری آزادگذار با دلبستگی اضطرابی است. همچنین همبستگی منفی و معنی‌دار بین فرزندپروری اقتدار منطقی با گریز عاطفی مشاهده شد. از طرفی بین مؤلفه‌های دلبستگی و خودمتمایزسازی همبستگی وجود دارد. نتایج پژوهش حاضر نشان می‌دهد که سطح خود متمایزسازی زوجین و سبک‌های دلبستگی آن‌ها می‌تواند پیش‌بین خوبی برای سبک‌های فرزندپروری باشد.با بهبود این دو متغیر می‌توان سبک فرزندپروری اقتدار منطقی را در والدین ایجاد کرد.}, keywords_fa = {خودمتمایزسازی,سبک‌های دلبستگی,سبک‌های فرزندپروری}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4188.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4188_893d89b4a016f4ff0637de1ae1953654.pdf} } @article { author = {naeimi, ghader and pirseghi, fahimeh and bashirpoor, mehrab and akbari, zahra}, title = {Role of Family of Origin and Self-Differentiation components' in anticipation of Students' propensity to Marriage}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {6}, number = {21}, pages = {87-107}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2015.4190}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نقش مولفه های سلامت خانواده اصلی و ابعاد تمایزیافتگی خود در پیش بینی رغبت به ازدواج در دانشجویان}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4190.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4190_85be8e3d1b932a7633e6184f54c8b99e.pdf} } @article { author = {choopani, moosa and Naeimi, Ebrahim}, title = {The qualitative Study of students research view and their scientific and ethical commitment.}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {6}, number = {21}, pages = {109-124}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2015.4189}, abstract = {Objective: Quality scientific research on the one hand to aim its assumptions, selection of appropriate methods and principles of scientific research On the other hand, the quality of scientific research is that the researcher in the process of formulating and implementing research projects, their responsibilities with respect to research ethics are understood and adhered to its principles. This study aimed to look at the quality of students and faculty commitment to ethical _ Scientific it was done. Method: In this study, sampling, purposive sampling method took place. In this way, the number of 80 students of the Masters, where various universities in Tehran in 1394 in various scientific disciplines, were studying were selected. For Collecting data of semi-structured interviews were used and data were analyzed using the phenomenological approach. Findings: Analysis of data from interviews was to identify 40 basic code per person (A total of 3033 primary code 80), the following 61 themes and 13 main. Result: Based on the findings of this study can be concluded that students' familiarity with ethics and scientific research and research misdeeds at high level but their commitment to the observance of these principles is the very low level, Considering the results of the research can be said to have some specific patterns of scientific and moral commitment as well as fear of external factors can cause preventive the behavior of non-compliance with the principles of research ethics and it seems that for}, keywords = {research View,scientific commitment,moral commitment,students}, title_fa = {بررسی کیفی نگاه پژوهشی دانشجویان و تعهد علمی _ اخلاقی آن ها}, abstract_fa = {هدف: کیفیت پژوهش علمی از یکسو به هدف پژوهش، مفروضه های آن، انتخاب روش مناسب و رعایت اصول تحقیق علمی و از سوی دیگر، پژوهش علمی در صورتی از کیفیت برخوردار است که پژوهشگر در فرآیند تدوین و اجرای طرح تحقیق مسئولیت‌های خود را نسبت به اخلاق تحقیق درک کرده و اصول آن را رعایت کرده باشد. این پژوهش با هدف بررسی کیفی نگاه پژوهشی دانشجویان و تعهد علمی_اخلاقی آن ها انجام گرفته است. روش: شیوه نمونه گیری در این پژوهش به روش نمونه گیری هدفمند صورت گرفت. به این ترتیب که تعداد 80 نفر از دانشجویان دوره ی کارشناسی ارشد، که در دانشگاه های مختلف شهر تهران در سال 1394 در رشته های علمی مختلف، مشغول به تحصیل بودند، انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد و داده های حاصل با استفاده از رویکرد پدیدارشناختی مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: تحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه منجر به شناسایی 40 کداولیه برای هرنفر (در مجموع 3033 کداولیه برای 80 نفر)، 61 زیرمضمون و 13 مضمون اصلی شد. نتیجه گیری:با توجه به نتایج حاصل از پژوهش می توان گفت که داشتن برخی الگوهای خاص تعهد علمی و اخلاقی و همچنین ترس از عوامل بیرونی می تواند عاملی پیشگیرانه ای در گرایش دانشجویان به رفتارهای عدم رعایت اصول اخلاق پژوهشی شود و چنین به نظر می رسد که دوره ها و کارگاه های آموزشی در جهت آموزش اصول و رعایت اخلاق پژوهشی دانشجویان لازم و ضروری می نماید.}, keywords_fa = {نگاه پژوهشی,تعهد علمی,تعهد اخلاقی,دانشجویان}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4189.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4189_e644027e47229797b00a7f37acfa6c2b.pdf} } @article { author = {eisamorad, abolghasem and rezaei, mohammad and mehralian, ebrahim}, title = {On the Relationship between Religiosity and its Components with Matson’s Social Skills}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {6}, number = {21}, pages = {125-144}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2015.4191}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی رابطه دین داری و مولفه های آن با مهارت های اجتماعی ماتسون در دانش آموزان دبیرستان شهر قزوین}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4191.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_4191_1514df96ba98a91ed2f83282d3080b90.pdf} }