اثربخشی برنامه فلسفه برای کودکان با غنی سازی فناوری بر شاد زیستی و نشخوار فکری کودکان دختر بی سرپرست و بدسرپرست

علی اکبر کبیری؛ مهدی واحدی

دوره 13، شماره 49 ، فروردین 1401، ، صفحه 163-192

https://doi.org/10.22054/qccpc.2021.59394.2658

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی تأثیر اجرای برنامه «فلسفه برای کودکان» با غنی‌سازی فناوری‌های دیجیتال بر شادزیستی و نشخوار فکری کودکان دختر بی‌سرپرست و بد سرپرست بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‍آزمون با گروه آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری این مطالعه را کودکان 12-9 ساله ساکن در مراکز بهزیستی شهرستان ازنا در بهار و ...  بیشتر

تاثیر آموزش مفاهیم علوم به شیوه قصه گویی بر مهارتهای اجتماعی و هوش کلامی نوآموزان دو زبانه دوره پیش دبستانی

مهدی واحدی؛ عباس قلتاش؛ پریسا چرخ آبی

دوره 10، شماره 38 ، تیر 1398، ، صفحه 81-110

https://doi.org/10.22054/qccpc.2019.41230.2118

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش مفاهیم علوم به شیوه قصه‌گویی بر مهارت‌های اجتماعی و هوش کلامی نوآموزان دوزبانه دوره پیش‌دبستانی شهرستان کارون در سال 1397 بود. جامعه موردتحقیق کلیه نو آموزان دختر و پسر پیش‌دبستانی شهرستان کارون بود که طی آزمونی مقدماتی تعداد 30 کودک از آنانی که نمرات پایین‌تری در پرسشنامه مهارت اجتماعی ماتسون ...  بیشتر

اثربخشی بازی های سازماندهی شده بر میزان یادگیری و هوش نو آموزان پیش دبستانی

مهدی واحدی؛ زیور بیگدلی

دوره 9، شماره 33 ، فروردین 1397، ، صفحه 187-206

https://doi.org/10.22054/qccpc.2018.29614.1749

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی بازی‌های سازمان‌دهی شده بر میزان یادگیری و هوش نوآموزان دختر پیش‌دبستانی شهر یاسوج می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف از انواع پژوهش های کاربردی بوده و از نظر روش شبه آزمایشی با اجرای پیش‌آزمون- پس آزمون با گروه گواه می‌باشد. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه تجدیدنظر شده‌ی هوش وکسلر (ویراست چهارم) کودکان ...  بیشتر

رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با هویت جوانان شهر تهران

اسمعیل شامانی؛ مهدی واحدی؛ داریوش نوروزی

دوره 7، شماره 28 ، دی 1395، ، صفحه 163-182

https://doi.org/10.22054/qccpc.2017.7094

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی رابطه استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی با هویت فرهنگی جوانان منطقه 12 شهر تهران پرداخته است. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش جوانان 29-15 ساله منطقه 12 شهر تهران در سال 1395 می‌باشند. در این پژوهش از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده شده و تعداد 267 نفر از جوانان دختر و پسر مورد بررسی ...  بیشتر