مدلسازی معادله ساختاری تعیین‌گرهای خردمندی بر اساس ادراک از والدگری پدر با نقش میانجی قدرت ایگو در دانشجویان

علی قره داغی

دوره 13، شماره 49 ، فروردین 1401، ، صفحه 193-218

https://doi.org/10.22054/qccpc.2021.61579.2723

چکیده
  هدف پژوهش حاضر پیش‍بینی خردمندی، بر اساس ادراک از والدگری پدر با نقش میانجی قدرت ایگو در دانشجویان بود. روش پژوهش حاضر همبستگی از نوع مدل‍ ساختاری بود. جامعه آماری، شامل 24000 دانشجوی دانشگاه تبریز بود. حجم نمونه پژوهش 190 نفر در نظر گرفته شد و با روش نمونه‍گیری تصادفی خوشه‍ای انتخاب شدند. افراد نمونه، پرسشنامه‍های مقیاس سه بعدی ...  بیشتر

بررسی کیفی تجربه زیسته خانواده‌های گسسته و درهم‌تنیده درکنارآمدن با قرنطینه در دوره شیوع کووید-19

علی قره داغی؛ سپیده معصومی علاء

دوره 12، شماره 45 ، فروردین 1400، ، صفحه 53-94

https://doi.org/10.22054/qccpc.2020.53015.2441

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تجربه زیسته خانواده‌های گسسته و درهم‌تنیده در کنار آمدن با قرنطینه در دوره شیوع کووید-19 انجام شد. به منظور انجام این پژوهش کیفی، از بین دانشجویان دانشگاه تبریز 11 خانواده گسسته و 5 خانواده درهم تنیده به شیوه نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. جهت غربالگری از مقیاس انطباق پذیری و همبستگی خانواده (FACES-III) استفاده شد. ...  بیشتر

مقایسه شفافیت خودپنداره، نقش جنسیتی و بلوغ عاطفی در فرزندان با و بدون تجربه طلاق والدین

علی قره داغی؛ فریبا مبینی کشه

دوره 11، شماره 42 ، تیر 1399، ، صفحه 231-260

https://doi.org/10.22054/qccpc.2020.49446.2302

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف مقایسه خودپنداره، نقش جنسیتی و بلوغ عاطفی در فرزندان با و بدون تجربه طلاق والدین انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع علی- مقایسه‌ای و از حیث زمان پس‌رویدادی بود. جامعه آماری، در دو گروه شامل کلیه فرزندان 12 تا 18 ساله با و بدون تجربه طلاق والدین در شهر تهران در سال 1398 است که با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری تصادفی در دسترس ...  بیشتر

اثربخشی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر عاطفه مثبت و منفی زنان دارای همسر با اختلالات روانی

علی قره داغی؛ فائزه کمیلی پور

دوره 10، شماره 38 ، تیر 1398، ، صفحه 177-194

https://doi.org/10.22054/qccpc.2019.40597.2094

چکیده
  این پژوهش باهدف تعیین مداخلات مبتنی بر رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر عاطفه مثبت و عاطفه منفی زنان دارای همسر با اختلالات روانی در سال 1395 و در شهر اصفهان انجام گرفت. روش پژوهش، نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون، پس‌آزمون، با گروه کنترل بود. جمعیت آماری شامل کلیه زنان دارای همسر با اختلال روانی مراجعه‌کننده به مراکز مشاوره تحت پوشش سازمان ...  بیشتر

بررسی رابطه خودکارآمدی تحصیلی با همایندی ادراک از خود و تفکر انتقادی در دانش آموزان

ابراهیم نعیمی؛ سید محمد حسین آشفته؛ ریحانه طالبی

دوره 7، شماره 26 ، تیر 1395، ، صفحه 27-44

https://doi.org/10.22054/qccpc.2016.6720

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین خودکارآمدی تحصیلی با ادراک از خود و تفکر انتقادی در دانش آموزان بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع اول و دوم متوسطه شهر تهران در سال 1394 - 1395 بود. نمونه مورد پژوهش از بین دانش آموزان دختر پایه اول و دوم دبیرستان‌های علوم انسانی منطقه 2 تهران که به‌صورت تصادفی و با استفاده از روش نمونه‌گیری ...  بیشتر