بررسی اثربخشی برنامه ی آموزشی مبتنی بر 8 اصل تربیتی پیامبر(ص)، بر رشد اجتماعی کودکان 5 تا 6 سال

موسی چوپانی؛ ابراهیم نعیمی؛ سیدصدرالدین شریعتی

دوره 6، شماره 23 ، مهر 1394، ، صفحه 21-44

https://doi.org/10.22054/qccpc.2015.4268

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه ی آموزشی مبتنی بر 8 اصل تربیتی پیامبر(ص).بر رشد اجتماعی کودکان 5 تا 6 سال می باشد.روش: پژوهش حاضر از نوع آزمایشی با پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل تمام خانواده های دارای فرزندان 5 تا 6 سال منطقه ی 1500 خانواری کشتارگاه از شهرستان شاهیندژ می باشد که با استفاده ...  بیشتر

درآمدی بر سبک زندگی اسلامی در آیات و روایات

سیدصدرالدین شریعتی

دوره 4، شماره 13 ، فروردین 1392، ، صفحه 1-10

https://doi.org/10.22054/qccpc.2013.6082

چکیده
  نگاهی به تاریخ اندیشه اجتماعی حکایت از وجود سه سبک اصلی زندگی دارد. نخست، سبکی رهبانیت یاتارک که دنیایی که معتقد است دنیا محمل تخریب هویت و شخصیت انسان است و جایی است که انسان را به بند می‌کشد و مانع رشد و سعادت و تعالی انسان می‌شود، بنابراین برای مبارزه با دنیا باید از ازدواج، قبول مسئولیت و هر گونه تعهد اجتماعی بگریزیم و در چله نشینی ...  بیشتر

طراحی الگوی آموزشی حل تعارض خانواده: برمبنای دیدگاه انسان شناسانه آیت‌الله جوادی آملی

سمیه کاظمیان؛ سیدصدرالدین شریعتی

دوره 4، شماره 13 ، فروردین 1392، ، صفحه 11-34

https://doi.org/10.22054/qccpc.2013.6083

چکیده
  «خانواده» یکی از رکن‌های اصلی جامعه به شمار می‌رود. دستیابی به جامعه سالم، آشکارا در گرو سلامت خانواده و تحقق خانواده‌ سالم، مشروط به برخورداری افراد آن از سلامت روانی و داشتن رابطه‌های مطلوب با یکدیگر است. از این رو، سالم‌سازی اعضای خانواده و رابطه‌هایشان، بی‌گمان اثر‌های مثبتی را در جامعه به دنبال خواهد داشت. در این پژوهش ...  بیشتر