مقاله علمی - پژوهشی
اثربخشی آموزش مهارت‌های مثبت اندیشی با تأکید بر آموزه‌های دینی بر تاب‌آوری و رغبت‌های شغلی دانش آموزان

ابراهیم نعیمی؛ عبدالله شفیع آبادی؛ فاطمه داوودآبادی

دوره 7، شماره 28 ، دی 1395، صفحه 1-31

https://doi.org/10.22054/qccpc.2017.7089

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر‌بخشی آموزش مثبت‌اندیشی با تاکید بر آموزه‌های دینی برتاب‌آوری و رغبت‌های شغلی دانش‌آموزان پایه اول متوسطه شهرستان چهاردانگه انجام گردید. پژوهش مورد مطالعه از نوع نیمه‌آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل انجام پذیرفت. جامعه آماری تحقیق را کلیه دانش‌آموزان دختر پایه اول متوسطه مشغول ...  بیشتر

مقاله علمی - پژوهشی
مدل ساختاری پیش بینی تعهد زناشویی بر اساس سبک های دلبستگی و متغیرهای میانجی خودکنترلی و طرحواره های ناسازگار اولیه (در افراد دارای روابط فرازناشویی عاطفی)

سعیده هادی؛ حسین اسکندری؛ فرامرز سهرابی؛ عبدالله معتمدی؛ نور علی فرخی

دوره 7، شماره 28 ، دی 1395، صفحه 33-60

https://doi.org/10.22054/qccpc.2017.7090

چکیده
  این پژوهش تدین مدل ساختاری پیش بینی تعهد زناشویی براساس سبک دلبستگی و متغیرهای میانجی خودکنترلی و طرحواره های ناسازگار اولیه در افراد با روابط فرازناشویی عاطفی بود.روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. جامعه مورد پژوهش کلیه افراد متأهل که مرتکب خیانت شده اند می باشد که در بهار سال 95 به مراکز مشاوره شهر تهران مراجعه کرده بودند، که 242 نفر ...  بیشتر

مقاله علمی - پژوهشی
طراحی و ارزیابی اثربخشی آموزش آموزه های دینی-روانشناختی بر رضایت زناشویی

جنان نوین؛ هادی بهرامی احسان

دوره 7، شماره 28 ، دی 1395، صفحه 61-83

https://doi.org/10.22054/qccpc.2017.7091

چکیده
  این پژوهش، به منظور بررسی اثربخشی بسته آموزشی طراحی شده مبتنی بر آموزه های دینی –روانشناختی بر رضایت زناشویی طراحی و اجرا گردید. جامعه این تحقیق شامل تمام زنان متاهل ساکن منطقه یازده و دوازده تهرانی است که حداقل یک سال و حداکثر پانزده سال از زندگی زناشویی آنها گذشته و کمترین نمره را در رضایت زناشویی گرفته باشند ، می باشد. نمونه این ...  بیشتر

مقاله علمی - پژوهشی
اثر گشتالت درمانی بر اضطراب فراگیر و اضطراب امتحان دانشجویان

حسین کشاورز افشار؛ منصوره حاج حسینی؛ سمیه قدیمی

دوره 7، شماره 28 ، دی 1395، صفحه 85-102

https://doi.org/10.22054/qccpc.2017.7092

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی اثر گشتالت درمانی بر اضطراب فراگیر و اضطراب امتحان در دانشجویان اجرا گردید. این پژوهش در روش تحقیق بالینی و بر پایه طرح چند خط پایه‌ای به مطالعه فرایند درمان پنج مورد پرداخت. لذا از جامعه آماری کلیه دانشجویان مراجعه کننده به مرکز مشاوره دانشگاه محقق اردبیلی پنج مورد دانشجوی مراجعه کننده دارای معیارهای اضطراب ...  بیشتر

مقاله علمی - پژوهشی
تدوین و اعتباریابی پروتکل آموزش دیدگاه گیری اجتماعی و اثر آن بر سبک های حل تعارض زوجین

ابوالقاسم یعقوبی؛ سروه محمدزاده

دوره 7، شماره 28 ، دی 1395، صفحه 103-131

https://doi.org/10.22054/qccpc.2017.7093

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تدوین و اعتباریابی پروتکل آموزش دیدگاه گیری اجتماعی و اثر آن بر سبک های حل تعارض زوجین بود.جامعه پژوهش را زوجین دچار تعارض زناشویی خودمراجع به مراکز مشاوره شهر سنندج تشکیل می‌دادند. 73 زوج شرایط اولیه مطالعه را احراز کردند که از بین آنها 60 زوج براساس نمره دریافتی درآزمون تعارض زناشویی در دوگروه آزمایش و گواه 30 نفره (هرگروه ...  بیشتر

مقاله علمی - پژوهشی
مدل یابی علّی اشتیاق تحصیلی بر مبنای منابع شخصی و منابع اجتماعی در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه امیرکبیر تهران

محمد علی اسلامی؛ فریبرز درتاج؛ اسماعیل سعدی پور؛ علی دلاور

دوره 7، شماره 28 ، دی 1395، صفحه 133-161

https://doi.org/10.22054/qccpc.2017.7096

چکیده
  در چند سال اخیر از اشتیاق تحصیلی به‌عنوان شاخص کیفیت دانشگاهی نام برده شده است لذا به عنوان یکی از اهداف آموزش عالی مد نظر قرار گرفته است. این پژوهش با هدف مدل یابی علی اشتیاق تحصیلی بر مبنای منابع شخصی و منابع اجتماعی می باشد. جامعه آماری عبارت از کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه امیر کبیر تهران بود. گروه نمونه شامل 375 نفر (263 پسر، ...  بیشتر

مقاله علمی - پژوهشی
رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با هویت جوانان شهر تهران

اسمعیل شامانی؛ مهدی واحدی؛ داریوش نوروزی

دوره 7، شماره 28 ، دی 1395، صفحه 163-182

https://doi.org/10.22054/qccpc.2017.7094

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی رابطه استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی با هویت فرهنگی جوانان منطقه 12 شهر تهران پرداخته است. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش جوانان 29-15 ساله منطقه 12 شهر تهران در سال 1395 می‌باشند. در این پژوهش از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده شده و تعداد 267 نفر از جوانان دختر و پسر مورد بررسی ...  بیشتر

مقاله علمی - پژوهشی
اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر کیفیت تعامل والد- کودک

خالد اصلانی؛ مرضیه وارسته؛ عباس امان الهی

دوره 7، شماره 28 ، دی 1395، صفحه 183-201

https://doi.org/10.22054/qccpc.2017.7095

چکیده
  هدف این پژوهش تعیین تأثیر آموزش برنامه والدگری مثبت (Triple P) بر کیفیت تعامل والد-کودک مادران کودکان دبستانی شهر اهواز بود. پژوهش حاضر، یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری با گروه آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مادران کودکان مدارس ابتدایی شهر اهواز بود که 30 نفر از آنها به روش نمونه‌گیری هدفمند ...  بیشتر