TY - JOUR ID - 8644 TI - نقش واسطه ای هیجان های پیشرفت در رابطه میان سبکهای اسنادی و ارزش تکلیف با فرسودگی تحصیلی JO - فرهنگ مشاوره و روان درمانی JA - QCCPC LA - fa SN - 2345-6051 AU - هاشمی چلیچه, سمیه AU - هاشمی, زهرا AU - نقش, زهرا AD - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا AD - استادیارگروه روانشناسی تربیتی دانشگاه الزهرا AD - استادیارگروه روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 9 IS - 34 SP - 119 EP - 140 KW - ارزش تکلیف KW - سبک اسنادی انطباقی KW - سبک اسنادی غیر انطباقی KW - فرسودگی تحصیلی KW - هیجانات پیشرفت DO - 10.22054/qccpc.2018.32359.1831 N2 - هدف این پژوهش بررسی نقش واسطه‌ای هیجانات پیشرفت در رابطه میان سبک‌های اسنادی، ارزش تکلیف، و فرسودگی تحصیلی در راستای ارائه یک مدل علّی برای روابط بین متغیرهای پژوهش بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه پژوهشی شامل دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) تهران بودند که از میان آن‌ها به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای، نمونه‌ای به تعداد 300 نفر انتخاب شدند. به‌منظور گردآوری داده‌ها از نسخه کوتاه پرسشنامه هیجان­های پیشرفت پکران، گوئتز و پری (2005)، پرسشنامه سبک اسنادی پیترسون، سیمل، بی یر، آبرامسون، متالسکی و سیلیگمن (1983)، پرسشنامه ارزش تکلیف پینتریچ و دی‌گروت (1991) و سیاهة فرسودگی تحصیلی سالملاـ آرو و همکاران (2009) استفاده شد. برای پردازش داده‌ها از روش تحلیل مسیر استفاده شد. شاخص‌های حاصل از نتایج، حاکی از برازش بسیار خوب در هر دو مدل بود. UR - https://qccpc.atu.ac.ir/article_8644.html L1 - https://qccpc.atu.ac.ir/article_8644_b9043838c2457a4ed10722f147193f9f.pdf ER -