%0 Journal Article %T اثربخشی بازی های سازماندهی شده بر میزان یادگیری و هوش نو آموزان پیش دبستانی %J فرهنگ مشاوره و روان درمانی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2345-6051 %A واحدی, مهدی %A بیگدلی, زیور %D 2018 %\ 03/21/2018 %V 9 %N 33 %P 187-206 %! اثربخشی بازی های سازماندهی شده بر میزان یادگیری و هوش نو آموزان پیش دبستانی %K بازی‌های سازمان‌دهی شده %K یادگیری %K هوش %K نوآموزان پیش دبستانی %R 10.22054/qccpc.2018.29614.1749 %X هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی بازی‌های سازمان‌دهی شده بر میزان یادگیری و هوش نوآموزان دختر پیش‌دبستانی شهر یاسوج می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف از انواع پژوهش های کاربردی بوده و از نظر روش شبه آزمایشی با اجرای پیش‌آزمون- پس آزمون با گروه گواه می‌باشد. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه تجدیدنظر شده‌ی هوش وکسلر (ویراست چهارم) کودکان که توسط شهیم در ایران هنجاریابی شده و پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش تغییرات یادگیری نمونه ها استفاده شده است. جامعه آماری کلیه نوآموزان دختر پیش‌دبستانی شهرستان بویراحمد(شهر یاسوج) می‌باشد. نمونه های پژوهش که تعداد 30 نفر به عنوان گروه آزمایش و 30 نفر به عنوان گروه کنترل هستند با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند. داده های به دست آمده با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS در بخشهای توصیفی و استنباطی ( با استفاده از روش تحلیل کوواریانس) مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته است . نتایج تحقیق مشخص کرد که بازی‌های سازمان‌دهی شده بر یادگیری و هوش نوآموزان دختر پیش‌دبستانی شهر یاسوج تأثیر مثبت و معناداری دارد. %U https://qccpc.atu.ac.ir/article_8304_d89f4180546bf77a2abeeb7feb911457.pdf