@article { author = {ahmadi, gholamreza and sohrabe, faramarz and borjali, ahmad}, title = {Effectiveness of Emotion Regulation training on reappraisal and Emotional Suppression in soldiers with opioid use disorder}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {9}, number = {34}, pages = {191-209}, year = {2018}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2018.33455.1876}, abstract = {The present study was conducted to determine the effectiveness of emotion regulation training based on Gross's model on the reappraisal and emotional Suppression in the soldiers with opioid use disorder. The design of the study was semi-experimental and has performed in a pretest-posttest format with a control group. All the soldiers who were under the methadone maintenance treatment at the medical clinic of Kerman Air Force Base were the population of the study. Using random sampling Method, 40 soldiers were recruited as the sample members and then divided into experiment and control groups accidentally. After separating the groups, the experimental group members received 8 sessions of emotion regulation training (90 minutes per a session) based on Gross's model. And, at last, posttest conducted for both group members again. The analysis of Covariance test was employed for the data analyzing. The result of the study indicated that, the emotion regulation training has been effective in increasing the reappraisal, and decreasing the emotional suppression in experiment group members. In regard to the findings of the present study, it can be conclude that, emotion regulation training, by increasing the adaptive strategies (reappraisal), and decreasing the maladaptive strategies of regulating the emotional experiences (suppression), is able to prepare a propitious condition for treatment of opioid use disorder.}, keywords = {emotion regulation,Reappraisal,Suppression,Soldiers}, title_fa = {اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر ارزیابی مجدد و فرونشانی هیجانی سربازان با اختلال مصرف مواد افیونی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر باهدف تعیین اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گراس بر ارزیابی مجدد و فرونشانی هیجانی سربازان با اختلال مصرف مواد افیونی انجام شد. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و به‌صورت پیش‌آزمون- پس­آزمون با گروه گواه انجام‌شده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه سربازان با اختلال مصرف مواد افیونی تشکیل می­دهند که در درمانگاه هوانیروز کرمان تحت درمان نگه‌دارنده متادون بودند. نمونه موردمطالعه نیز متشکل از 40 آزمودنی بود که به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب و سپس به‌صورت تصادفی در گروه­های آزمایش و کنترل گمارده شدند. پس از تفکیک گروه­ها، ابتدا پیش‌آزمون انجام گرفت و سپس گروه آزمایش به مدت 8 جلسه­ی 90 دقیقه­ای آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گراس را دریافت کرد؛ در پایان پس‌آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. داده­های حاصل از پژوهش با استفاده از آزمون­ تحلیل کوواریانس تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش تنظیم هیجان، افزایش ارزیابی مجدد و کاهش فرونشانی هیجانی را در پی داشته است؛ با توجه به یافته­ها می­توان گفت که آموزش تنظیم هیجان با افزایش راهبرد سازگارانه (ارزیابی مجدد) و کاهش راهبرد ناسازگارانه تنظیم تجارب هیجانی (فرونشانی)، می­تواند زمینه را برای بهبود اختلال مصرف مواد افیونی فراهم سازد.}, keywords_fa = {ارزیابی مجدد,تنظیم هیجان,سربازان فرونشانی}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_8654.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_8654_a78c7700723ceb79f9426d1ea8bc2ea7.pdf} }