@article { author = {zare' bahram abadi, mehdi and doreh, iman}, title = {gfhjkl;'klm,}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {1}, number = {4}, pages = {5-24}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2011.5892}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {رابطه بین دلبستگی شغلی، مسئولیت پذیری و تحلیل عاطفی با رضایت شغلی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین دلبستگی شغلی، مسئولیت پذیری و تحلیل عاطفی با رضایت شغلی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را کارگران قراردادی و پیمانکاری کارخانه آلومینیوم سازی اراک تشکیل می دادند.نمونه آماری شامل 180 نفر بود که بصورت تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه های رضایت شغلی اسپکتور، فرسودگی شغلی مسلش و جکسون، دلبستگی شغلی کانونگو و مقیاس مسئولیت پذیری پرسشنامه شخصیتی کالیفرنیا پاسخ دادند. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون آماری ضریب پیرسون نشان داد که بین چهار متغییر مورد مطالعه رابطه وجود دارد. همچنین تحلیل رگرسیون همزمان جهت پیش بینی رضایت شغلی نشان داد که تحلیل عاطفی مهمترین پیش بینی کننده رضایت شغلی نشان داد که تحلیل عاطفی مهمترین پیش بینی کننده رضایت شغلی است. سه متغیر تحلیل عاطفی، مسئولیت پذیری و دلبستگی شغلی روی هم رفته می توانند 5/35 از رضایت شغلی را پیش بینی کنند. لذا می توان نتیجه گرفت که هرچه میزان دلبستگی شغلی و مسئولیت پذیری بیشتر و تحلیل عاطفی کمتر باشد، کارگران رضایت شغلی بیشتری را تجربه خواهند کرد.}, keywords_fa = {رضایت شغلی,تحلیل عاطفی,دلبستگی شغلی,مسئولیت پذیری}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5892.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5892_d64d23e544ba30f78cf82a9211cf9262.pdf} } @article { author = {sadeghian suraki, mehdi and jamshidian, abdolrasul}, title = {Identity and organizational commitment in Teacher Training Centers Field study: Teacher Training Centers of Chaharmahal va Bakhteyari}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {1}, number = {4}, pages = {25-42}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2011.5893}, abstract = {The objective of this study has been to investigate the relationship between organizational identities with organizational commitment. The statistical society of this study has been instructors engaging in teaching teacher training center of chaharmahal va bakhtiari 1388-1389 and a sample 56 persons has been selected by categorical random sampling method. The method of study has correlational description and data gathering tools have been two questionnaire Meyer and Allen organization commitment questionnaire (1982). To verify the enhanced data, Regression and variance analysis were used. Study findings have indicated that following dimensions have correlation with each other: loyalty factor with effective commitment (R2=0.217,membership factor with normative commite (R2 = 0.86), similarity factor with normative commitment (R2= 0.80). Also the finding resulting from comparing averages between tow sexes, show lack of diffrence between responses of tow sexes, but in the case of ages, they indicated diffrence in averages of organizational identity ( p= 0.000) organizatinal commitment (p=0.000)}, keywords = {Organizational Identity,organizational commitment,instructors of the Teacher Training Centers}, title_fa = {هویت و تعهد سازمانی در مراکز تربیت معلم (مورد مطالعه: مراکز تربیت معلم استان چهار محال و بختیاری)}, abstract_fa = {هدف این پژوهش بررسی رابطه هویت سازمانی و تعهد سازمانی بود. این پژوهش در بین مدرسان مراکز تربیت معلم استان چهار محال و بختیاری و با نمونه آماری برابر با 56 نفر به روش نمونه گیری طبقه بندی متناسب با حجم انجام شد. روش پژوهش از نوع همبستگی و ابزارهای اندازه گیری پرسشنامه تعهد سازمانی مییر و آلن و پرسشنامه هویت سازمانی چنی بوده است. برای بررسی داده های بدست آمده از رگرسیون چندگانه و تحلیل واریانس استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان داد که مولفه وفاداری با تعهد عاطفی، مولفه عضویت با تعهد هنجاری و مولفه شباهت با تعهد پایدار رابطه معناداری دارند. همچنین یافته های حاصل از مقایسه میانگین ها در بین جنسیت، عدم تفاوت بین میزان پاسخگویی را در بین دو جنس نشان می دهد اما در مورد سن، نشان دهنده وجود تفاوت در بین میانگین هویت سازمانی و تعهد سازمانی می باشد. نتایج پژوهش می تواند در جهت رشد و اعتلای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در آموزش و پرورش کمک شایانی نموده و فهم متغیرهای پیشایند تعهد سازمانی را در این مراکز آسان نماید.}, keywords_fa = {هویت سازمانی,تعهد سازمانی,مدرسان مراکز تربیت معلم}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5893.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5893_40a097c301606ad7cdebc06731301b52.pdf} } @article { author = {kazemian, somayeh}, title = {Effectiveness of Self-talking and Social Phobia}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {1}, number = {4}, pages = {43-56}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2011.5894}, abstract = {In this study cognitive therapy based on self-talking technique for reducing rate of social phobia have been noticed. Sample group was £ª persons suffering from social phobia, selected at random from among those people referring to counseling clinic. Their disorder has been detected by using the instrument of spin diagnosis and DSM- IV. To collect data the inventory of social phobia (SPIN) were used. The statistical analysis of the data showed that cognitive therapy based on self-talking technique has influenced to reduce the rate of social phobia.}, keywords = {cognitive therapy,self-talking technique,social phobia}, title_fa = {اثر بخشی درمان شناختی مبتنی بر فن خودگویی در کاهش هراس اجتماعی}, abstract_fa = {این پژوهش به منظور بررسی اثر بخشی درمانگری شناختی مبتنی بر فن خودگویی بر کاهش هراس اجتماعی انجام شد. به این منظور طی یک سال از بین مراجعان به مرکز مشاوره، 18 آزمودنی مبتلا به هراس اجتماعی که موافق شرکت در این نوع از درمان بوده و متعهد شرکت در تمام جلسات شدند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه نمونه با استفاده از ابزار تشخیصی پرسشنامه هراس اجتماعی و ملاک های تشخیصی DSM-IV تعیین شده بودند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه هراس اجتماعی استفاده شد. تحلیل آماری داده ها نشان داد که درمان شناختی مبتنی بر فن خودگویی بر کاهش هراس اجتماعی موثر است.}, keywords_fa = {درمان شناختی,فن خودگویی,هراس اجتماعی}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5894.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5894_972a7c1fe836a1b8b9de0231ea2d8cec.pdf} } @article { author = {kaamkaar, manuchehr and salehi, mina}, title = {The effects of premarital Training on the non- functional marital expectations of university students who were on the verge of marriage}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {1}, number = {4}, pages = {57-72}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2011.5895}, abstract = {The Purpose of the research project was to investigate about the effects of premarital Training on the non-functional marital expectations of university students who were on the verge of marriage. The sample population included in this study was 50 students of Isfahan Azad University who lived in dormitory and all of them participated in this study willingly .The students were divided randomly in two groups (25 in experimental and 25 in control group). Methodology applied in this research was semi- experimental with pre- test and post-test. The demographic and non- functional marital expectations questionnaires were administered to all subjects as the pre- and post test. Premarital training was given to experimental group in six sessions between pre- and post test and one week after the last session, too. It was hypothesized that there would be a significant reduction in the score of the experimental group as compared to the control group. The data obtained through questionnaires were analyzed by the SPSS -18. The results of analysis of covariance (MANCOVA) showed that premarital training promotes considerably and effectively marital expectations (p≤0.01)}, keywords = {premarital training,marital expectations}, title_fa = {تاثیر آموزش پیش ازدواج بر انتظارات زناشویی ناکارآمد دانشجویان دختر در آستانه ازدواج}, abstract_fa = {هدف پژوهش بررسی تاثیر آموزش پیش از ازدواج بر انتظارات زناشویی ناکارآمد دانشجویان در آستانه ازدواج بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان در شرف ازدواج ساکن خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و نمونه تحقیق تعداد 50 نفر از دانشجویان مذکور بودند که به صورت داوطلبانه در طرح شرکت نمودند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. روش تحقیق در این پژوهش نیمه تجربی بود. آزمودنی ها قبل از جلسات آموزشی به پرسشنامه انتظارات زناشویی نا کارآمد پاسخ دادند و نمرات آنها به عنوان پیش آزمون محاسبه شد سپس آموزش های پیش از ازدواج به عنوان متغیر مستقل و به صورت گروهی طی شش جلسه به گروه آزمایش ارائه شد و یک هفته پس از اتمام جلسات مجددا به هر دو گروه آزمایش و کنترل پرسشنامه های انتظارات زناشویی ناکارآمد ارائه شد. داده ها به وسیله نرم افزار SPSS-18 تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که آموزش پیش از ازدواج، انتظارات زناشویی ناکارآمد دانشجویان در آستانه ازدواج را به طور معناداری کاهش داده است.}, keywords_fa = {ازدواج,آموزش پیش از ازدواج,انتظارات زناشویی,دانشجو}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5895.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5895_9770343405a4a877c7db637cbd180889.pdf} } @article { author = {karami, abolfazl}, title = {The Survey of The relationship between life satisfaction with general health and adjustment}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {1}, number = {4}, pages = {73-90}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2011.5896}, abstract = {The relationship between life satisfaction with general health and adjustment. Purpose of present study was to determine the relationship of life satisfaction with general health and adjustment. Static population of present study was including male high school students of tenth educational region of Tehran. The samples were including 225 student (75 students from ever grade ) which were selected by random sampling. Participants complete dyner life satisfaction questionnaire (a- %85), general health questionnaire (GHQ- 28) (a=%92) and sing and sinha adjustment questionnaire (a=%94). The results of person correlation show that the tree variables have high significant relationship with each other. Variance analysis shows that there was a significant difference in adjustment in first and second grade. Step by step regression analyses show that physical symptoms are the most important predictor of affectional and social adjustment have significant role in prediction of life satisfaction respectively. These variable capable predict 58 percent of variances of life satisfaction. With regarding the results we can conclude that high somatic health and high affectional and social adjustment are accompanying by life satisfaction in students.}, keywords = {Life Satisfaction,general health adjustment}, title_fa = {بررسی رابطه رضایت از زندگی با سلامت عمومی و سازگاری}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه رضایت از زندگی با سلامت عمومی و سازگاری انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان پسر دبیرستانی منطقه 10 آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل می دادند. نمونه آماری شامل 225 نفر بود که از پایه اول 75 نفر و در پایه های دوم و سوم رشته های نظری از هر رشته در هر پایه 25 نفر به طور تصادفی انتخاب شدند و به پرسشنامه های رضایت از زندگی داینر و سلامت عمومی GHQ 28 و پرسشنامه سازگاری سینگ و سینا پاسخ دادند. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین سه متغیر مورد مطالعه رابطه بالائی وجود دارد آزمون آماری تحلیل واریانس موید این بود که بین متغیرها در پایه های مختلف فقط در متغیر سازگاری بین دو پایه اول و دوم تفاوت معنا دار است. همچنین تحلیل رگرسیون گام به گام جهت پیش بینی رضایت از زندگی نشان داد که علائم جسمانی مهمترین پیش بینی کننده سازگاری اجتماعی و عاطفی است و این سه متغیر روی هم رفته می توانند 85 درصد رضایت از زندگی را پیش بینی کنند. لذا می توان نتیجه گرفت که هرچه میزان سلامت جسمانی، سازگاری اجتماعی و عاطفی دانش آموزان بیشتر باشد رضایت از زندگی بیشتری را تجربه خواهند کرد.}, keywords_fa = {رضایت از زندگی,سلامت عمومی,سازگاری}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5896.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5896_d101b7f67a1e4605da9987518cfdcc8a.pdf} } @article { author = {ghamari givi, hoseyn and aagh, abdolsamad}, title = {Comparison the effectiveness of computerized cognitive behavioral therapy versus clinical intervention in social phobia disorder}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {1}, number = {4}, pages = {91-110}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2011.5897}, abstract = {Social phobia disorder is characterized by a marked and persistent fear of social or performance situations and maybe associated with embarrassment or humiliation. This research was aimed to exploring the effectiveness of cognitive behavioral therapy in three methods of web-based intervention, software package and clinical intervention in comparison with control group for social phobia disorder. The sample of study was consisted of 68 students whith social phobia disorder who were selected using available sampling from among patients who were seeking treatment at Online and Presence Consultation Center of University of Mohaghegh Ardabili, and then assigned in three experimental groups and one control group. In this research Social Phobia Inventory and Structured Clinical Interview for DSM Disorders were used. The results showed that there was significant difference between cognitive behavioral therapy (web- based and software package) in comparison with control group in reducing scores of social phobia inventory but there was no significant difference between the two methods in terms of their effectiveness. Furthermore, there was significant difference between two mentioned methods and clinical intervention, in a way that clinical intervention was more effective than the other methods. Results indicate that computerized cognitive behavioral therapy is a feasible and acceptable method in treatment of social phobia disorder.}, keywords = {Cognitive behavioral therapy,computerized cognitive behavioral therapy,web-based intervention,software package intervention,social phobia disorder}, title_fa = {مقایسه اثر بخشی درمان شناختی-رفتاری مبتنی بر رایانه با درمان به شیوه بالینی در اختلال هراس اجتماعی}, abstract_fa = {اختلال هراس اجتماعی با ترس پایدار و مشخص از موقعیت های اجتماعی یا عملکردی مشخص می شود و ممکن است همراه با کم رویی و احساس حقارت باشد. پژوهش حاضر به منظور بررسی اثر بخشی درمان شناختی-رفتاری به سه شکل تحت وب، به شیوه بسته نرم افزاری و به شیوه بالینی در مقایسه با گروه گواه برای اختلال هراس اجتماعی انجام گرفت. نمونه پژوهش شامل 68 دانشجوی مبتلا به اختلال هراس اجتماعی بود که به شیوه نمونه گیری در دسترس از میان بیماران مراجعه کننده به مرکز مشاوره حضوری و آنلاین جایگزین شدند. در این پژوهش از ابزارهای سیاهه هراس اجتماعی و نیز مصاحبه بالینی ساختار یافته استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان داد که روش های درمان شناختی-رفتاری به شکل های تحت وب و بسته نرم افزاری در مقایسه با گروه گواه در کاهش نمرات سیاهه هراس اجتماعی تفاوت معنادار نشان می دهند ولی در مقایسه اثر بخشی این دو روش با هم رابطه به دست نیامد. علاوه بر این بین دو روش ذکر شده و درمان بالینی رابطه وجود داشت به صورتی که درمان بالینی از سایر روش ها موثرتر بود. یافته ها حاکی از این هستند که درمان شناختی-رفتاری مبتنی بر رایانه یک روش درمانی عملی و قابل قبول برای درمان اختلال هراس اجتماعی است.}, keywords_fa = {درمان شناختی-رفتاری,درمان شناختی-رفتاری مبتنی بر رایانه,درمان تحت وب,درمان به شیوه بسته نرم افزاری,اختلال هراس اجتماعی}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5897.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5897_dac0f57212769396f1caa6a87b8fed22.pdf} } @article { author = {nodei, davoud}, title = {The necessity of noticing to religion basics in the critic of theories of counseling and psychotherapy and designing native patterns}, journal = {Counseling Culture and Psycotherapy}, volume = {1}, number = {4}, pages = {111-140}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-6051}, eissn = {2476-6178}, doi = {10.22054/qccpc.2011.5898}, abstract = {In this article, we want to assess the necessity of noticing to religion basics in the critic of theories of counseling and psychotherapy and according to it, designing native patterns. To describe this necessity, at first being discussed the necessity of considering to core basics of these theories according to fundamentalism of epistemology, then reviewing Philosophical and thinking origins in modernism and postmodernism, and investigate their core basics. At the end, we notice to the effect of these origins on counseling and psychotherapy theories and analyzing their conflicts with religion basics. Also we consider to "necessity" of critic of these basics and introducing new theories and designing native theories based on religious teaching.}, keywords = {fundamentalism of epistemology,modernism and postmodernism,theories of counseling and psychotherapy}, title_fa = {ضرورت توجه به مبانی دینی در نقد نظریه های مشاوره و روان درمانی و طراحی الگوهای بومی}, abstract_fa = {در این مقاله ما به دنبال طرح ضرورت توجه به مبانی دینی در نقد نظریه های مشاوره و رواندرمانی و ارائه نظریه های جدید و طراحی الگوهای بومی مبتنی بر آن هستیم. برای روشن شدن این ضرورت ابتدا با تکیه بر اصول گرایی معرفت شناختی، ضرورت توجه به زیربناهای اساسی این نظریه ها مطرح گردیده است. سپس به بررسی زیربناهای فکری و فلسفی در دوران مدرنیته و پست مدرنیته پرداخته شده و مبانی اصلی حاکم بر هر یک از این دوره ها بررسی گردیده است. در ادامه نیز به بیان تبلور این زیربناها در نظریه های اساسی مشاوره و رواندرمانی پرداخته شده و در نهایت تعارض اساسی آنها با مبانی دینی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و ضرورت نقد اساسی این مبانی و ارائه نظریات جدید و طراحی الگوهای بومی مبتنی بر آموزه های دینی بیان گردیده و در نهایت پیشنهادی برای انجام این کار در چند مرحله ارائه شده است.}, keywords_fa = {اصول گرایی معرفت شناسی,مدرنیته,پست مدرنیته,نظریه های مشاوره و رواندرمانی}, url = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5898.html}, eprint = {https://qccpc.atu.ac.ir/article_5898_72fe40c09aecf397d18f35ad11c6d6be.pdf} }