مقایسه اثربخشی درمان هیجان مدار و آموزش شفقت به خود در تاب آوری و کاهش آسیب پذیری روانی- بدنی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال یادگیری (خواندن و نوشتن)

فرزانه امجدیان؛ اصغر جعفری؛ محمد قمری

دوره 14، شماره 55 ، مهر 1402، ، صفحه 151-183

https://doi.org/10.22054/qccpc.2023.69499.2989

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی درمان هیجان مدار و آموزش شفقت به خود در تاب آوری و آسیب پذیری روانی- بدنی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال یادگیری خواندن و نوشتن صورت گرفت. طرح پژوهشی نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه و پیگیری بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مادران کودکان دارای اختلال یادگیری مراجعه کننده به کلینیک ...  بیشتر

شناسایی کیفیت دوستی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری

حسین کشاورز افشار؛ عباس جواهری؛ نیکو قاضی نژاد

دوره 11، شماره 41 ، فروردین 1399، ، صفحه 91-116

https://doi.org/10.22054/qccpc.2020.47742.2231

چکیده
  ناتوانی­های یادگیری از مهم­ترین مسائل مربوط به مدرسه هستند و دانش آموزان مبتلا به آن اغلب در جریان مهارت­های اجتماعی و دوست­یابی با مشکل روبرو هستند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی کیفیت دوستی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری انجام شد. در این مطالعه، از روش تحقیق کیفی با رویکرد پدیدارشناسی استفاده شد. جامعه­ی آماری پژوهش، کودک ...  بیشتر