اثربخشی آموزش مهارت های زندگی از طریق بازی بر مشکلات رفتاری دانش آموزان

زیبا قدرتی؛ سیما قدرتی

دوره 8، شماره 32 ، دی 1396، ، صفحه 161-178

https://doi.org/10.22054/qccpc.2018.27229.1670

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارت های زندگی از طریق بازی بر مشکلات رفتاری دانش آموزان دختر 9 – 7 ساله شهر تهران می باشد. روش: طرح پژوهش حاضر نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کودکان دختر 9 – 7 ساله غرب شهر تهران بود که در سال تحصیلی 1395-1396 مشغول تحصیل بودند. از این ...  بیشتر

نقش مهارت های زندگی در پیش بینی روان دانش آموزان

محمود نجفی؛ ایمان الله بیگدلی

دوره 3، شماره 11 ، مهر 1391، ، صفحه 101-116

https://doi.org/10.22054/qccpc.2012.6081

چکیده
  هدف اساسی پژوهش حاضر، پیش بینی سلامت روان مهارت های زندگی در دانش آموزان بود، به این منظور نمونه ای به حجم 800 نفر با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب و پرسشنامه های مهارت زندگی و سلامت روان 28 سوالی روی آنها اجرا گردید، نتایج نشان داد که بین آگاهی از مهارت های زندگی و سلامت روان (نشانگان مرضی کمتر) رابطه منفی معنی دار وجود ...  بیشتر