اثر بخشی آموزش روان درمانی جامع دینی بر تقویت ارتباط دانش آموزان با والدین در دوره دوم متوسطه

سیده نرگس پورعباس؛ ابوالقاسم عیسی مراد رودبنه

دوره 10، شماره 40 ، دی 1398، ، صفحه 71-98

https://doi.org/10.22054/qccpc.2019.35680.1959

چکیده
  ارتباط و تعامل با دیگران از مؤلفه‌های مؤثر در زندگی اجتماعی و تضمین سلامت و بهداشت روان آدمی محسوب می‌شود و با تمرکز بر رویکردهای پیشگیرانه و درمانی به تقویت ارتباط و درنهایت سلامت انسان‌ها کمک می‌کند. پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی روان‌درمانی جامع دینی و تقویت ارتباط بین فردی دانش آموزان دختر متوسطه دوم با والدین آنان انجام ...  بیشتر

نقش مهارت های زندگی در پیش بینی روان دانش آموزان

محمود نجفی؛ ایمان الله بیگدلی

دوره 3، شماره 11 ، مهر 1391، ، صفحه 101-116

https://doi.org/10.22054/qccpc.2012.6081

چکیده
  هدف اساسی پژوهش حاضر، پیش بینی سلامت روان مهارت های زندگی در دانش آموزان بود، به این منظور نمونه ای به حجم 800 نفر با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب و پرسشنامه های مهارت زندگی و سلامت روان 28 سوالی روی آنها اجرا گردید، نتایج نشان داد که بین آگاهی از مهارت های زندگی و سلامت روان (نشانگان مرضی کمتر) رابطه منفی معنی دار وجود ...  بیشتر